dc.contributor.author | Erdoğan, Özdemir Emel | |
dc.contributor.author | Erdoğan, Abdükadir | |
dc.contributor.author | Yanık, H Bahadır | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T19:03:14Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T19:03:14Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.issn | 1303-0094 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZeE1UTTNOdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/11014 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, ilköğretim matematik öğretmenliği programı birinci sınıf öğrencilerinin fonksiyonlar konusundaki hazır bulunuşluk durumları incelenmiştir. Mevcut alanyazın ve üniversitede okutulacak dersler göz önüne alınarak, fonksiyon kavramının farklı boyutlarda ele alındığı geniş kapsamlı bir anket hazırlanmış ve çalışmanın verileri 79 öğretmen adayına uygulanan bu anket aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmanın bulguları, öğretmen adaylarının cebirsel temsille verilen ifadelerden hangilerinin bir fonksiyon belirttiğini belirlemede, fonksiyon kavramını tanımlamada ve fonksiyonları problem çözme aracı olarak kullanmada yetersiz kaldıklarını göstermiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarının cebirsel temsil ve teknikler içeren sorularda grafiksel temsil ve teknikler içeren sorulardan daha başarılı oldukları görülmekle birlikte bu başarının büyük oranla işlemsel bilgiden kaynaklandığı tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | This study investigated first year prospective middle school mathematics teachers' readiness for functions. A survey was prepared based on literature, various aspects of functions and the courses that include function concept at the undergraduate level and applied to 79 teacher candidates. The findings of the study showed that the prospective teachers had difficulty in identifying functions from their algebraic representations, defining functions, and using functions as problems solving tools. In addition, although the prospective teachers were better in solving function tasks that included algebraic representations and required to use algebraic techniques compared to tasks that involved graphical representations, the results showed that this was mainly procedural. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.title | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı Birinci Sınıf Öğrencilerinin Fonksiyonlar Konusundaki Hazır Bulunuşlukları | en_US |
dc.title.alternative | First Year Prospective Middle School Mathematics Teachers'
Readiness for Functions | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1121 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1149 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |