Constructing Technopedagogical Education based on Teacher Competencies in terms of National Standards
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2014Yazar
Yurdakul, Kabakçı IşılOdabaşı, Ferhan H
Kılıçer, Kerem
Çoklar, Ahmet Naci
Birinci, Gürkay
Kurt, Aşkım A
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Öğretim sürecinde etkili teknoloji kullanımına kavramsal çerçeve olabilecek alanyazında birçok teknoloji entegrasyonu modeli yer almaktadır. Bu modellerden biri de, Teknopedagojik eğitim (TPİB-TPACK) modelidir. Teknopedagojik eğitim modeli, öğretmen yeterliklerine dayalı bir entegrasyon modelidir. Ancak, modele ilişkin alanyazında çeşitli araştırmalar olmasına karşın Teknopedagojik eğitim modelini temel alan öğretmen yeterliklerini belirleme çalışmasına rastlanmamıştır. Buna bağlı olarak bu araştırmanın amacı, Teknopedagojik eğitime dayalı öğretmen yeterliklerinin belirlenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemi temel alınarak desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 7-8-9 Ekim 2009 tarihinde "3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu" kapsamında gerçekleştirilen Teknopedagojik Eğitim Göstergeleri Çalıştayı'na katılan 24 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak video kayıtlarından, ses kayıtlarından, araştırmacı günlüklerinden ve çalıştay dokümanlarından yararlanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz ve tümevarımsal analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda alan uzmanlarının görüşleri temel alınarak altı yeterlik alanı çerçevesinde 20 yeterliğe ve bu yeterlikleri tanımlayan 120 performans göstergesine ulaşılmıştır. Elde edilen göstergeler alanyazına dayalı olarak tartışılmıştır. Öğretim sürecinde etkili teknoloji kullanımına kavramsal çerçeve olabilecek alanyazında birçok teknoloji
entegrasyonu modeli yer almaktadır. Bu modellerden biri de, Teknopedagojik eğitim (TPİB-TPACK) modelidir.
Teknopedagojik eğitim modeli, öğretmen yeterliklerine dayalı bir entegrasyon modelidir. Ancak, modele ilişkin
alanyazında çeşitli araştırmalar olmasına karşın Teknopedagojik eğitim modelini temel alan öğretmen
yeterliklerini belirleme çalışmasına rastlanmamıştır. Buna bağlı olarak bu araştırmanın amacı, Teknopedagojik
eğitime dayalı öğretmen yeterliklerinin belirlenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemi temel alınarak
desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 7-8-9 Ekim 2009 tarihinde “3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim
Teknolojileri Sempozyumu” kapsamında gerçekleştirilen Teknopedagojik Eğitim Göstergeleri Çalıştayı’na
katılan 24 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak video kayıtlarından, ses
kayıtlarından, araştırmacı günlüklerinden ve çalıştay dokümanlarından yararlanılmıştır. Verilerin analizinde
betimsel analiz ve tümevarımsal analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda alan uzmanlarının
görüşleri temel alınarak altı yeterlik alanı çerçevesinde 20 yeterliğe ve bu yeterlikleri tanımlayan 120 performans
göstergesine ulaşılmıştır. Elde edilen göstergeler alanyazına dayalı olarak tartışılmıştır.
Kaynak
İlköğretim Online (elektronik)Cilt
13Sayı
4Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNeE1qTTBOQT09https://hdl.handle.net/11421/11023
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]