Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüven, Meral
dc.contributor.authorPolat, Mustafa
dc.contributor.authorYıldızer, Günay
dc.contributor.authorSönmez, Tuğba
dc.contributor.authorYetim, Nihan
dc.date.accessioned2019-10-18T19:03:18Z
dc.date.available2019-10-18T19:03:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2146-3638
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBNE1UWTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11036
dc.description.abstractBu   çalışmanın   amacı   eğitimcilerin   benimsediği   öğretim   stillerine   ilişkin   olarak   geliştirilmiş  model   ve   ölçme   araçlarından   Türkiye'de   hangilerinin,   hangi   sıklıkta   kullanıldıklarının  incelenmesidir.   Bunun   yanında   Türkiye'de   kullanılmayan   ölçme   araçlarının   belirlenmesi   ve  kullanılan   ölçme   araçlarına   ilişkin   yapılmış   geçerlik   ve   güvenirlik   çalışmalarının   yansıtılması  amaçlanmıştır.   Araştırma   kapsamında   doküman   incelemesi   yöntemi   kullanılarak   Yükseköğretim  Kurulu  Ulusal  Tez  Merkezi  veri  tabanında  bulunan  17  yüksek  lisans  ve  doktora  tezi  ile  Türkiye'de  2000-­--2015  yılları  arasında  ulusal  hakemli  dergilerde  yayınlanmış  19  makale  incelenmiştir.  Araştırma  sonuçlarına  göre,    uluslararası  alanyazında  22  öğretim  stili  modeli  ve  bunlara  dayanarak  geliştirilen  ölçme  araçlarının  bulunduğu;  bunlardan  beşininTürkçeye  uyarlandığı  görülmüştür.  Bunun  yanında  Türkiye'de  3  farklı  çalışmada  ölçme  aracı  geliştirildiği  ve  bu  araçların  geliştirilme  süreçlerinde,  yurt  dışında   geliştirilen   ölçme   araçlarının   model   alındığı   belirlenmiştir.   Türkiye'de   uyarlaması   yapılan  ölçme   araçlarından   araştırmalarda   en   çok   kullanılanın   Grasha   Öğretim   Stili   Envanteri   olduğu  görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the types and frequencies of the models and the measurement instruments that were developed in accordance with the adopted teaching styles of the educators. Besides this, it was aimed to reflect the studies related to the validity and reliability analysis of the measurement instruments and to determine the measurement instruments that are not used in Turkey. The analysis of 17 masters and doctoral theses that are available in the Council of Higher Education Thesis Center and of 19 articles published in national refereed journals between 2000 and 2015 in Turkey was conducted by document analysis method within the scope of this research. According to the research results, there are 22 teaching style models and instruments that were developed based on those models in the international literature, and only five of them were adapted to Turkish. Besides this, it was determined that three instruments were developed in Turkey and the instruments that were developed abroad were taken as a model in the developing process. It was found that the most frequently used teaching style inventory among the ones which were adapted in Turkey is Grasha's Teaching Style Inventory.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAn  Examination  of  the  Researches  Related  to  Teaching  Styles   Measurement  Instrumentsen_US
dc.title.alternativeÖğretim  Stilleri  Ölçme  Araçlarıyla  İlgili  Yapılan  Araştırmaların   İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue11en_US
dc.identifier.startpage117en_US
dc.identifier.endpage138en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGüven, Meral


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster