Füreya Koral: Meclis Seramikleri
Özet
Füreya Koral üretmiş olduğu iki boyutlu ve üçboyutlu seramik çalışmaları ile Cumhuriyet sonrası içinde yaşadığı dönemi ifade etmiş, eserlerinde zaman zaman yerel etkilerin görüldüğü anlatımı ve doğu batı sanatının senteziyle dünyada adını duyurmuş, Türkiye'nin ilk seramik sanatçısıdır. Türkiye'de seramik alanında sanatsal anlamda ilk atölye Koral tarafından kurulmuştur 'Sanat her yerde' görüşünün savunucularından olan Koral, günümüzde seramik sanatının duayenleri olan seramik sanatçılarının yetişmesinde öncülük ederek günümüz Türkiye'sinin çağdaş seramik sanatının temelini atmıştır. Her bir eseri çok değerli olan usta sanatçının Ülkemize kazandırdığı seramik çalışmalarından bazıları ise, Türkiye Büyük Millet Meclisi için yapmış olduğu sehpalardır. Bu bağlamda seramik sanatı açısından önemli bir yere sahip olan Füreya Koral'ın TBMM'deki sehpaları ve içinde bulunduğu koşullar makalenin konusunu oluşturmaktadır. Makale kapsamında Koral'ın TBMM için yapmış olduğu ve şuanda depolara terk edilen çalışmalara ulaşılarak fotoğraflanmıştır. Yaklaşık 200 adet olan bu sehpalardan bazıları seçilmiş olup bu örnekler üzerinden sehpaların bulunduğu koşullara vurgu yapılarak bu günkü durumları incelenmiştir. Füreya Koral was the first ceramics artist in Turkey. She expressed the post-Republic period, in which she lives, with her works. She got famous in the world with her works of art that synthesize the arts of east and west and her expression where one can see local effects. The first workshop in artistic sense in Turkey was established by Koral. The artist who was one of the advocates of the idea "Art is everywhere" educated a lot of students who can be considered as the cognoscenti of contemporary art of ceramics and laid the foundations of today's contemporary art of ceramics. The skilled artist, whose each work of art is valuable, made her most significant contribution with the coffee tables in Turkish Grand National Assembly. Within this context, Füreya Koral's coffee tables and their present situation constitute the subject of this article. These coffee tables, which were left in storages, have been found and photographed as a part of this study. Some of these coffee tables are chosen and their present situation is analyzed by emphasizing their existing conditions.
Kaynak
Art-e Sanat DergisiCilt
10Sayı
19Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNeE5EVXpNdz09https://hdl.handle.net/11421/11041
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]