The Role of Induction Program in Newly Recruited Teachers’ Adaptation To a New Teaching Environment: a Case From Anadolu University
Özet
Induction for newly recruited teachers is considered an important phase of professional development of inservice teachers. Carefully planned and implemented induction can act as a bridge between pre-service and inservice teacher education and foster the effective identity formation of newly recruited teachers. This descriptive study explores the effectiveness of an induction program designed for newly recruited teachers. The data for the study comes from semi-structured interviews with the participants, exploring different components of induction and how useful these components were perceived by the participants. The participants were generally content with all components of the induction and expressed positive views regarding the induction. In further implementation of the induction program, mentoring and teaching observations will be included İşe alıştırma programı hizmete yeni başlayan öğretmenlerin mesleki gelişimlerinin önemli bir aşaması olarak kabul edilmektedir. Özenle planlanan ve uygulanan işe alıştırma programları hizmet öncesi ile hizmet-içi eğitim arasında bir köprü görevi görmekte ve hizmete yeni başlayan öğretmenlerin mesleki kimliklerinin oluşumunu desteklemektedir. Bu betimsel çalışmanın amacı mesleğe yeni başlayan öğretmenlere yönelik bir işe alıştırma programını etkililiğini araştırmaktır. Araştırmanın verileri katılımcılar ile gerçekleştirilen ve programın katılımcılar tarafından nasıl algılandığına ilişkin yarı-yapılandırılmış görüşmeler ile elde edilmiştir. Araştırma sonuçları katılımcıların işe alıştırma programının bütün unsurlarını beğendiklerini ve söz konusu program ile ilgili olumlu görüşleri olduğunu ortaya koymuştur.
Kaynak
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)Cilt
17Sayı
67Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnM01UTTJOZz09https://hdl.handle.net/11421/11054
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]