dc.contributor.author | Ertürk, Nilay | |
dc.contributor.author | Varol, Esra | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T19:03:24Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T19:03:24Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 1306-4223 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVM09EZ3hNUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/11062 | |
dc.description.abstract | El sanatları, bir toplumun kültürel birikiminin, gelenek ve göreneklerinin, tarihinin, gelişiminin, sanatsal ve estetik anlayışının göstergelerinden birisidir. El sanatları konusunda verilen ürünlere göre zengin bir birikime sahip olan Türkiye'de bölge bölge, yöre yöre bu sanatların çok çeşitli örneklerine ulaşmak mümkündür. Bu çalışma, Eskişehir-Çifteler ilçesindeki oya örücülüğü faaliyetlerini model, anlam, kullanım, eğitim ve ekomiye katkı yönleriyle ele almak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmanın yöntemi problem, veri toplama yöntemleri ve veri analizi bakımından niteldir. Araştırma örnekleminin belirlenmesinde ölçüt örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, oya örücülüğünün nesilden nesile öğretildiği, genç yaşta başlanıldığı, iğne oyasının en sık uygulama olduğu, hediye olarak da verildiği ulaşılan sonuçlardan bazılarıdır. Oya örücülüğü günümüzde oldukça azalmıştır ve aynı zamanda aksesuar yapımında da kullanılmaktadır | en_US |
dc.description.abstract | Handicrafts is one of the indicators of the cultural heritage, customs and traditions, history, development, artistic and aesthetic values of a society. It is possible to reach a lot of samples of this crafts in Turkey which has rich heritage according to this crafts, zone by zone, region by region. This study was done to consider the needlepoint activities in Çifteler Sub-province, in terms of model, meaning, usage, education and contributions to the economy. This research is a qualitative study due to the research problem, data collection tools that were used and descriptive analysis of the obtained data. Criterion sampling method was used for determining of the research sample. Some of the results achieved in the study include: Needlepoint is taught from generation to generation and learning of it started the young age. It was determined the needlepoint is the most frequently performed weaving also it is used as a gift. Today, weaving of needlepoint is considerably reduced and it is also used in making accessory | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Din Bilimi | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.title | Eskişehir Çifteler İlçesinde El Sanatlarının Yaşatılması: Oya Örücülüğü | en_US |
dc.title.alternative | Survival of the Handicrafts in Çifteler Sub-Province of Eskişehir: Needlepoint Weaving | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Türk İslam Medeniyeti Akademik Araştırmalar Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 24 | en_US |
dc.identifier.startpage | 115 | en_US |
dc.identifier.endpage | 130 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Özdemir, Ahmet | |