Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşçı, Deniz
dc.contributor.authorYalçınkaya, Akansel
dc.date.accessioned2019-10-18T19:03:24Z
dc.date.available2019-10-18T19:03:24Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1306-6730
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRreU1UQXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11065
dc.description.abstractBağlı düşük maliyetli havayolu iş modeli, genellikle büyük ve geleneksel havayolu işletmelerinin çeşitli sebeplerle kendilerine bağlı bir düşük maliyetli havayolu kurmasını ifade etmektedir. Söz konusu bu mantıkla kurulan işletmeye, yabancı yazında bağlı düşük maliyetli havayolu (airline within airline); iş modeline ise bağlı düşük maliyetli havayolu iş modeli denilmektedir. Bağlı düşük maliyetli havayolu modeli uygulamaları ve bu modelin başarısı stratejik havayolu yönetimi yazınında yoğun şekilde incelenmiş ve tartışılmıştır. Yazında, modelin genellikle düşük maliyetli iş modelini izleyen havayolu işletmeleri ile rekabet edebilmek için kurulduğu ve büyük oranda başarısız olduğu bulgulanmış ve vurgulanmıştır. Bu çalışmada, ülkemizde faaliyet gösteren bağlı düşük maliyetli modeli izleyen AnadoluJet havayolu işletmesi örnek olay olarak incelenmiştir. İnceleme sonucunda, Türk Hava Yolları'nın AnadoluJet'i Pegasus Havayolları'ndan gelen rekabete cevap vermek için kurduğu ve AnadoluJet'in Türk Hava Yolları'nın Pegasus Havayolları'na karşı yeni bir rekabet silahı olduğu söylenebilir.en_US
dc.description.abstractAirline within airline business model ref er to building a low cost subsidiary by legacy, network and/or traditional airlines because of diff erent purposes. In the literature, those airlines are named as airline within airline and this business model also named as airline within airlines model. Airline within airline business models and perf ormance of this model are examined and discussed intensively. Researches about airline within airline business models in the literature emprically showed that airline within airlines are built as a response to low cost airlines' threat. In this study AnadoluJet which is only example of airline within airline in Turkey is examined as a case study. Research results showed that Turkish Airlines built AnadoluJet because of the threat of Pegasus Airlines and AnadoluJet is a competitive weapon of Turkish Airlines against the competition of Pegasus Airlines.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleHavayolu Sektöründe Yeni Bir İş Modeli: Bağlı Düşük Maliyetli Havayolu (Airline Within Airline) Modeli Ve Anadolujet Örneği Bağlamında Bir Karşılaştırmaen_US
dc.title.alternativeA New Business Model in The Airline Industry: Airline Within Airline Model And A Comparison Through the case of Anadoluj eTen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage177en_US
dc.identifier.endpage201en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster