Teaching Typically Developing Children to Help Their Peers with Various Special Needs via Simulation Activities
Özet
Bu çalışmanın amacı, normal gelişim gösteren çocuklara özel gereksinimli akranlarına yardım etme becerilerinin öğretilmesinde simulasyon yönteminin etkililiğini sınamaktır. Dokuz yaşında ikişer öğrenciden oluşan üç grup araştırmanın denek grubunu oluşturmuştur. Her bir grupta öğren- cilerden biri rol oynayan (özel gereksinimli rolü), diğeri ise, rehber (rol oy- nayana değişik etkinlikler öğreten) olmuştur. Her bir özür grubu için seçilen etkinlikler şunlardır: (a) zihin özürü için domino oynama, (b) fizik- sel özür için süeter giyme, ve (c) görme özürü için yüzey eşleme. Araştır- manın bağımlı değişkenleri: (a) görme özürlü öğrencinin sırasına gitmesine ve yüzeyleri eşlemesine, (b) fiziksel özürlü öğrencinin süeter giymesine ve (c) zihin özürlü öğrencinin domino oynamasına rehberlik yapma davranış- larıdır. Araştırmanın bağımsız değişkeni ise, simulasyon yöntemiyle öğre- timdir. Araştırma sonucunda normal gelişim gösteren öğrencilerin simu- lasyon yoluyla yapıla öğretim ile, özel gereksinimli akranlarına gereksinim duydukları zaman gerektiği kadar yardımcı olma davranışını kazandıkları ve bu davranışları öğretimin tamamlanmasından üç hafta sonra da sürdürdükleri gözlenmiştir. The purpose of the present study was to evaluate the effectiveness of simulation activities to teach helping behaviors to typically developing children. Three dyads of nine years old regular education students participated in the study. In every dyad, one of the students was the role player (who played the role of the child with various special needs) and the other was the guide (who taught different activities to the role player). The activities chosen for each special needs type were as follows: (a) playing dominos for mental retardation, (b) wearing a sweatshirt for physical impairment, and (c) matching patterns for blindness. A multiple probe design across behaviors was used to teach the skills to the participants. The dependent variables of the study were: (a) guiding the student with visual impairment to go to the desk and then to match different patterns, (b) guiding the student with physical impairment to wear a sweatshirt, and (c) guiding the student with mental retardation for playing domino. The independent variable of the study was the simulation based instruction. The results of the study revealed that three guides learned to provide appropriate help to their peers playing the role of a child with special needs. Also, simulation activities were found to be effective while teaching to be guides of children with special needs.
Kaynak
Eurasian Journal of Educational ResearchCilt
0Sayı
22Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpZeE1EazU=https://hdl.handle.net/11421/11073
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]