Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞıklar, Emel
dc.contributor.authorDoğan, Hamza
dc.contributor.authorKabakçı, Işıl Yurdakul
dc.date.accessioned2019-10-18T19:03:28Z
dc.date.available2019-10-18T19:03:28Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1306-6730
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnNU56RTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11082
dc.description.abstractKaynakların rasyonel bir biçimde kullanılması anlamına gelen ve performansın en önemli boyutlarından biri olan etkinliğin ölçümünde kullanılan başlıca yöntemler oran analizleri, parametrik ve parametrik olmayan yöntemlerdir. Bu çalışmada, Eskişehir İlindeki Anadolu Liselerinin 2013 yılı etkinlikleri, birden çok girdi ile çıktıya sahip karar birimlerinin etkinliklerini ölçmeye yarayan ve parametrik olmayan bir yöntem olan Veri Zarflama Analizi kullanılarak ölçülmüştür. Göreli etkinlik ölçümünde çıktıya yönelik CCR modeli ve çıktıya yönelik BCC modeli kullanılmıştır. Eğitim sürecini iyi bir biçimde tanımlayan ve bütün Anadolu Liseleri için ortak olan girdiler ve çıktılar belirlenerek yapılan göreli etkinlik ölçümü sonucunda, etkin olmayan Anadolu Liselerinin etkin hale gelebilmeleri için yapmaları gereken iyileştirmeler hakkında bilgiler verilmiştir.en_US
dc.description.abstractMain methods utilized to measure the efficiency, which is one the most important dimensions of the performance and described the ability to use the resources rationally, are ratio analyses, parametric and non-parametric methods. In this study, efficiencies of Anatolian High Schools in Eskisehir for the year 2013 have been measured by using Data Envelopment Analysis which is a non- parametric method used for measuring efficiency of decision making units with multiple inputs and outputs. Output oriented CCR model and output oriented BCC model have been used in relative efficiency measurement. As a result of relative efficiency measurement conducted by determining inputs and outputs, which are common for all Anatolian High Schools and describe education process successfully, some information has been given about the improvements that should be made for inefficient Anatolian High Schools in order to be efficient.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleEskişehir İlindeki Anadolu Liselerinin Göreli Etkinliklerinin Ölçümüen_US
dc.title.alternativeRelative Efficiency Measurement Of Anatolian High Schools In Eskisehiren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage215en_US
dc.identifier.endpage232en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster