dc.contributor.author | Barut, Esra | |
dc.contributor.author | Kuzu, Abdullah | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T19:03:30Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T19:03:30Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 2146-071X | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRMk5qQTFOUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/11090 | |
dc.description.abstract | Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretim programının yeni olması sebebiyle bilişim teknolojileri alanında son yıllarda gelişme gösteren değerlendirilmesine ilişkin ihtiyaç ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada Türkiye'nin ortaokul düzeyindeki 10-14 yaş aralığındaki öğrencilere uygulanan Bilişim Teknolojileri ve Yazılımı öğretim programı ile İngiltere 3. aşama 11-14 yaş aralığındaki öğrencilere uygulanan Bilişim dersi öğretim programının (Computing Curriculum) içerik, amaç ve kazanımlar açısından karşılaştırılarak değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Ülkelerin BT öğretim programları incelendiğinde Türkiye BTY öğretim programında daha fazla konu alanı öğretilmesi hedeflenmiş olmasına rağmen içerik bakımından İngiltere Bilişim öğretim programına oranla kazanımların genel olarak alt düzey beceri alanlarına hitap ettiği belirlenmiştir. Sonuç olarak, Türkiye Bilişim Teknolojileri ve Yazılım (BTY) öğretim programının İngiltere Bilişim öğretim programına göre daha çok geliştirilmeye ihtiyacı olduğu belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Due to the fact that the Information Technologies and Software course teaching program is newly, there has been a need to evaluate countries that have developed in recent years in the field of Information Technology by comparing them with their curricula. In this study, it is aimed to compare the curriculum of Information Technologies and Software course that applied to students of 10-14 age group at the middle school level of Turkey with the Computing curriculum of 3rd grade United Kingdom, in terms of content, objectives and achievements. When countries' IT education programs are examined, although it is aimed to teach more subject area in Turkey ITS curriculum, it has been determined that achievements address lower-level skills areas in terms of content compared to the UK Informatics curriculum. As a result, it has been determined that the Turkey ITS curriculum needs to be improved more than the UK curriculum. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Konu Ataması Yapılmamış | en_US |
dc.title | Türkiye ve İngiltere Bilişim Teknolojileri Öğretim Programlarının , Kazanım, Etkinlik, Ölçme ve Değerlendirme Süreçleri Açısından Karşılaştırılması | en_US |
dc.title.alternative | The Comparison of Turkey and UK's Information Technologies Curriculum in the Context of s, Acquisition, Activities, Measurement and Evaluation | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 721 | en_US |
dc.identifier.endpage | 745 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kuzu, Abdullah | |