dc.contributor.author | İzmirli, Şahin Özden | |
dc.contributor.author | Kabakçı Yurdakul, Işıl | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T19:03:34Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T19:03:34Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 1303-0485 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVeE9UTXdNQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/11108 | |
dc.description.abstract | Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) entegrasyonu becerilerini uygulayabilmelerine yönelik lisans programındaki dersler incelendiğinde gerçek ortamda BİT entegrasyonu becerilerini deneyimledikleri tek ders olarak öğretmenlik uygulaması dersinin olduğu görülmektedir. Öğretmenlik uygulaması dersinin kapsamı incelendiğinde öğretmen adaylarının BİT entegrasyonu becerilerini de uygulaması beklenmektedir. Ancak öğretmenlik uygulaması dersinde öğretmen adaylarının BİT entegrasyonu becerilerini ne kadar uyguladıkları ve geliştirdikleri bilinmemektedir. Diğer bir ifade ile lisans eğitimi boyunca alınan kuramsal bilgilerin uygulandığı ders olan öğretmenlik uygulaması dersinin eğitime BİT entegrasyonu boyutunda katkısı tartışmaya açıktır. Bu belirsizlikler içerisinde öğretmenlik uygulaması dersi paydaşlarının BİT entegrasyonu bağlamında rollerinin belirlenmesi de mümkün değildir. Gerçekleştirilen çalışmanın amacı, Bilişim Teknolojileri (BT) öğretmen adaylarının dönüştürücü öğrenme kuramına dayalı olarak mikro düzeyde BİT entegrasyonu gerçekleştirme dönüşümlerini incelemektir. Tarama modeline göre desenlenen araştırmada yöntemler arası çeşitleme tekniklerinden karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları olan 54 BT öğretmen adayı, iki uygulama öğretim elemanı ve altı uygulama öğretmeninden bir eğitim öğretim dönemi boyunca veri toplanmıştır. "Dönüştürücü Öğrenme Veri Toplama Seti (anket ve görüşme formu)", BİT entegrasyonu uygulamalarındaki dönüşümün incelenmesi için kullanılmıştır. Bunun yanı sıra görüşme formları, odak grup görüşme formu ve araştırmacı günlüğü de veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma kapsamında BT öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun dönüştürücü öğrenme deneyimi yaşama potansiyeli bulunmasına rağmen, yaklaşık üçte birinin öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında BİT entegrasyonu dönüşümü yaşadığı belirlenmiştir. Bu çerçevede öğretmenlik uygulaması dersi bağlamında BİT entegrasyonu uygulamasının daha verimli olması için bir model önerisinde bulunulmuştur | en_US |
dc.description.abstract | An examination of prospective teachers’ information and communication technology (ICT) integration skills development
in an undergraduate program indicated that the only course available to practice these skills was the
teaching practice course. However, the practice and development of these ICT integration skills in the teaching
practice course has not been clearly elucidated. In other words, while the contribution of the teaching practice
course in terms of theoretical ICT integration knowledge is known, how this knowledge is applied is unknown.
Under such uncertainties, it is impossible to determine the roles of teaching practice course stakeholders play
in terms of ICT integration. Based on transformative learning theory at a micro level, the aim of this study was to
analyze prospective Information Technology (IT) teachers’ ICT integration transformati”ons. Methodological triangulation,
a mixed methods research design, was adopted and designed as a survey method. Over an academic
year, data was collected from 54 prospective IT teachers, two university supervisors, and six practice teachers.
“Transformative Learning Data Collection Sets (questionnaire and interview form)” were used to analyze the ICT
integration practice transformations, with interview forms, focus group interview forms, and the researcher’s
diary being used as the data collection tools. The results showed that though a majority of the prospective IT
teachers were likely to experience transformative learning, approximately one-third were able to achieve an
ICT integration transformation within the scope of the teaching practice course. In this context, a more efficient
model is proposed for ICT integration practices in the scope of a teaching practice course. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Öğretmen Adaylarının Bilgi ve İletişim Teknolojileri Entegrasyonu Uygulamalarının Dönüştürücü Öğrenme Kuramı Açısından İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of Prospective Teachers’ Information and Communication Technology Integration Practices in Terms of Transformative Learning Theory | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 6 | en_US |
dc.identifier.startpage | 2273 | en_US |
dc.identifier.endpage | 2304 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kabakçı Yurdakul, Işıl | |