Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozkurt, Aras
dc.contributor.authorKaradeniz, Abdükadir
dc.date.accessioned2019-10-18T19:03:36Z
dc.date.available2019-10-18T19:03:36Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1309-1581
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnd016WXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11117
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı açık ve uzaktan öğrenme süreçlerinde kullanılan basılı kitaplarda yer alan karekodları incelemektir. Bu amaç doğrultusunda on maddelik bir anket geliştirilmiş ve tarama çalışması yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre erken benimseyenler olarak tanımlanabilecek bir öğrenci kitlesi karekod teknolojini kullanmaktadır. Araştırma bulgularına göre açık ve uzaktan öğrenme sisteminde yer alan öğrenenlerin karekod teknolojisini öğrenme hedeflerini hızlı bir şekilde gerçekleştirmek, etkileşimi artırmak, öğrenme performansını artırmak, öğrenme sürecinde verimliliği artırmak ve öğrenmeyi kolaylaştırmak bağlamında olumlu düşüncelere sahip oldukları; karekod teknolojini kullanmanın kolay olduğu ve öğrenenlerin bu teknolojiyi başkalarına tavsiye edebilecekleri ortaya çıkmıştır. Çalışmanın devamında karekod teknolojini basılı kitaplarda kullanmanın üstünlükleri ve sınırlıkları açıklanmış ve ileri çalışmalar için önerilerde bulunulmuşturen_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to examine the QR codes in the printed books used in the open and distance learning processes. For this purpose, a ten-item questionnaire was developed, and a survey study was conducted. According to the results of the research, a student population that can be defined as early adopters uses QR code technology. According to research findings, it is found that learners in open and distance learning system have positive thoughts in order to reach the learning objectives rapidly with QR code technology, to increase interaction, to improve learning performance, to increase effectiveness in learning process and to facilitate learning. It is also found that QR code technology is easy to use and learners would recommend this technology to others. In following sections of the study, the strengths and limitations of using QR code technology in printed books was explained and suggestions for future studies were provided.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrtak Disiplinleren_US
dc.titleAçık ve Uzaktan Öğrenme Sisteminde Karekod Kullanımı: Açıköğretim Ders Kitapları Örneğien_US
dc.title.alternativeThe use of the QR Code in Open and Distance Learning: Case of Open Education Faculty Course Booksen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue30en_US
dc.identifier.startpage105en_US
dc.identifier.endpage120en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorBozkurt, Aras


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster