dc.contributor.author | Çelik, Onur Veli | |
dc.contributor.author | Yalçınkaya, Koray | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T19:03:38Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T19:03:38Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 1307-6477 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNMU1EY3lNZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/11126 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, Türkiye Hentbol Federasyonuna bağlı liglerde mücadele eden kadın ve erkek sporcuların kendi antrenörleri hakkındaki karizmatik liderlik algılarının incelenmesidir. Araştırmanın örneklem grubunu 2012-2013 sezonunda Türkiye Hentbol Federasyonuna bağlı liglerde mücadele eden 242 sporcu oluşturmaktadır. Sporcuların antrenörleri ile ilgili karizmatik liderlik algılarının değerlendirilmesi amacıyla Çelik (2011) tarafından geliştirilen Karizmatik Liderlik Ölçeği (KLÖ) kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde sporcuların demografik özelliklerine ait frekans tablolarından, güvenilirlik testlerinden (Cronbach Alpha), t- testinden, tek yönlü varyans analizinden, faktör analizinden yararlanılmıştır. Cinsiyet ve eğitim düzeyi değişkenine göre yapılan karşılaştırmada ölçeğe ilişkin Sıradışı Görünüş, Güven ve Bireysel İlgi, Etkileyicilik, Değerler İçin Risk Alma ve Motive Edici İletişim alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gözlenmiştir (p<0.05). Tek yönlü (One-Way) ANOVA sonucunda yaş, lig düzeyi, antrenörü ile çalışma süresi ve spor branşında çalışma süresi değişkenlerinde bazı alt boyutlarda gruplar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur (p<0.05). Araştırmadan elde edilen bulgulara göre eğitim düzeyi güvendiklerini,antrenörlerinin başarı için riskler aldığını ve antrenörlerinin sporcuları ile iyi bir iletişim kurduklarını düşünmektedirler. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the current study is to investigate the charismatic leadership perceptions of male and female players in the leagues of Turkish Handball Federation for their coaches. The sampling of the study consists of 242 handball players in the leagues of Turkish Handball Federation during the 2012-2013 season. In order to obtain data regarding the charismatic leadership perception of the players for their coaches, the "Charismatic Leadership Scale" developed by Çelik (2011) was administered. For the purposes of data analysis, reliability tests (Cronbach Alpha), t-test, one-way variance analysis and factor analysis were applied. The comparison made according to the variables "gender" and "education level" showed statistically meaningful differences in some subscales which Unusual Appearance, Trust and Personalized Interest, Impressiveness, Taking Risk for Value and Motivating Communication (p <0.05). One-way ANOVA test results revealed meaningful differences among the groups in some subscales for the variables "age", "league level", "the duration of working with the same coach" and "the duration of doing the same sports branch (p<0.05). According to research findings, the players with lower levels of educational background think that their coach trusts them very much, cares them a lot, takes risks for success and has good communication with them. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Spor Bilimleri | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Bilimsel Disiplinler | en_US |
dc.title | Hentbol Antrenörlerinin Karizmatik Liderlik Özelliklerinin İncelenmesi: Hentbol Oyuncuları Tarafından Algılanan | en_US |
dc.title.alternative | An Examination of Charismatic Leadership Characteristics of Handball Coaches: Perceptions of Handball Players12 | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 118 | en_US |
dc.identifier.endpage | 132 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |