Bir Matematik Eğitimi Araştırmasına Dayalı Öğretim Deneyi Deneyimi
Özet
Öğretim deneyi çalışmaları, nitel araştırma yöntemleri içerisinde ayrı bir sınıfta yer almakta ve 2000'li yıllardan itibaren matematik eğitimi araştırmalarında gün geçtikçe daha çok kullanılmaktadır. Öğretim deneyi yöntemi araştırmacıların öğrencilerin zihinsel süreçlerine dahil olmalarını sağladığı için kullanışlı ve yararlıdır. Bu araştırmada, bir matematik eğitimi doktora çalışması kapsamında öğretim deneyi yöntemine ilişkin araştırmacıların deneyimlerinin paylaşılması amaçlanmıştır. Öncelikle araştırma kapsamında öğretim deneyi yönteminin özellikleri, bileşenleri ve matematik eğitimi araştırmaları açısından önemi konuları ele alınmıştır. Daha sonra öğretim deneyi sürecinin başından sonuna kadar araştırmacıların doğal ortamda okul yöneticileri, öğretmenler, öğrenciler ve veliler ile olan etkileşimi ile birlikte öğretim deneyi sürecinde öğrencilerin ön yargıları ve duyuşsal deneyimlerine yer verilmiştir. Son olarak araştırmacılar öğretim deneyi sürecinde deneyimlerinden yola çıkılarak bazı çıkarımlar ve öneriler yapmışlardır. Bu nedenle bu araştırmadaki araştırmacıların öğretim deneyi sürecindeki deneyimlerinin, öğretim deneyi yöntemini kullanarak çalışma yapacak matematik eğitimi araştırmacılarına ortaokul öğrencilerini tanımada, öğretim deneyi sürecini başından sonuna kadar etkili bir şekilde yönetmede ve beklenmeyen durumlara karşı önlem almada yararlı olacağı düşünülmektedir Teaching-experiment studies are considered as a separate class under qualitative research methods, and they have been employed increasingly more in research on mathematics education since early 2000s. Teaching-experiment design is practical and useful as it provides the researchers the opportunity to get involved in students’ cognitive process. This research aimed to share the experiences of researchers with the teaching-experiment method in the context of a doctoral study conducted in mathematics education. Within the scope of this study, the properties and elements and significance of the teaching-experiment method for research on mathematics education were addressed primarily. Subsequently, the interaction of researchers with school-administrators, teachers, students and parents in their natural environment throughout the teaching experiment besides the prejudices and affective experiences of students in the course of the teaching experiment were elicited. Finally, researchers made several inferences and recommendations based on the experiences they acquired in the course of teaching experiment. Hence it is suggested that the experiences of researchers addressed in this study would be useful for researchers of mathematics education to employ teaching-experiment method in getting to know middle-school students, managing the teaching-experiment process from beginning to end, and taking measures against contingencies
Kaynak
Eğitimde Nitel Araştrımalar DergisiCilt
4Sayı
3Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJME1EVXhNUT09https://hdl.handle.net/11421/11133
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]