Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorDoğan, Murat
dc.date.accessioned2019-10-18T19:03:40Z
dc.date.available2019-10-18T19:03:40Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1301-9961
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNE9UZ3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11135
dc.description.abstractÇalışma belleği, bilginin işlenmesini ve geçici olarak depolanmasını sağlayan ve bilgi işleme akışının merkezinde yer alan bir bilişsel süreçtir. Son yıllardaki gelişmelere paralel olarak ele alman bu derlemenin amacı, çalışma belleğinin çocuklardaki akademik öğrenme ve öğrenme yetersizlikleri ile ilişkisini gözden geçirmektir. Çalışma belleğinin akademik öğrenme ile etkileşim düzeyi çocuğun yaşma göre farklılaşmaktadır. Alanyazmdaki genel eğilim, ÇB'nin temel akademik öğrenme alanlarından dil, okuma, yazma ve matematik becerileri ile bunların yetersizlik boyutu olan özgül dil bozukluğu, okuma güçlüğü, yazılı anlatım güçlüğü ve matematik öğrenme güçlüğünün önemli bir yordayıcısı olduğu yönündedir. Bu gerçeği arkasına alan yazıda ayrıca, çalışma belleği sınırlılığı olan çocukların değerlendirilmesine ve eğitim ortamlarındaki uygulamalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractAs a central element of information flow, working memory was considered as the cognitive ability of an individual to store and process information over limited periods of time. The purpose of this review is to establish the links between working memory and academic learning both in children with typical development and with learning disabilities. The level of the interaction between working memory and academic learning is sensitive to chronological age of the children. The literature tended to indicate that working memory is a strong predictor of basic academic skills such as language, reading and writing skills, and mathematics as well as learning disabilities including specific language impairment and difficulties in reading, writing, and mathematics. In the light of the previous studies, following brief information on clinical and educational assessment of working memory, some suggestions were made for improving the learning outcomes of children with poor working memory.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleÇocuklarda çalışma belleği, akademik öğrenme ve öğrenme yetersizliklerien_US
dc.title.alternativeWorking memory, academic learning and learning disabilities in childrenen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Psikoloji Yazılarıen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage48en_US
dc.identifier.endpage68en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record