dc.contributor.author | Kantor, Rebecca | |
dc.contributor.author | Fernıe, E. David | |
dc.contributor.author | Arıkan, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T19:03:41Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T19:03:41Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjMU5qUTFOUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/11140 | |
dc.description.abstract | ÖZ. Bu çalışmanın amacı bir teknoloji projesi kapsamında öğretmenlerin teknoloji öğrenmesine yönelik örnek bir mesleki gelişim yaklaşımını ve bu yaklaşımın Head Start Programı erken çocukluk dönemi öğretmenleri için sonuçlarını betimlemektir. Araştırmada nitel yöntemlere başvurulmuş ve durum çalışması, etnografya ve temellendirilmiş kuramdan oluşan bir kolaj şeklinde yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcılarını amaçlı örnekleme teknikleri ile seçilen 23 kişi oluşturmuştur. Veri toplama teknikleri yüz yüze görüşmeleri, telefon ve odak grup görüşmelerini, gözlemleri ve çeşitli belge ve eserlerin toplanmasını içermiştir. Veri analizinde temellendirilmiş kuramın sunduğu kodlama tekniklerine başvurulmuş ve NVIVO yazılımı kullanılmıştır. Bulgular, mesleki gelişimde öğrenme topluluğu modelinin Head Start Programındaki erken çocukluk dönemi öğretmenlerinin teknolojiyi öğrenmelerini desteklediğine işaret etmektedir. Öğretmenlerin deneyimlediği duygusal, bilişsel ve davranışsal boyutlardaki öğrenme eğrisi, teknolojiyi öğrenmede öğrenenlerin doğası ve destekleyici öğrenme ortamlarının önemini göstermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The main purpose of this paper is to describe an exemplary professional development approach in technology learning and its outcomes for early childhood teachers in Head Start in the context of a technology project. The study utilized a collage of qualitative methods including case study, ethnography, and grounded theory. Research participants were selected using purposive sampling methods, and they include 23 people who participated in the technology project. Data collection techniques included multiple, face-to-face, telephone and focus group interviews, observations, and collection of documents and artifacts related to the technology project from the participants. NVIVO qualitative data management software was used for the analysis, and the coding procedures were applied that grounded theory offered. Findings suggest that the communities of learner model of professional development supported early childhood teachers’ technology learning in Head Start. The learning curve experienced by the teachers in emotional, cognitive and behavioral dimensions indicates the importance of nature of learners and supportive learning contexts in technology learning | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Head Start Programı Erken Çocukluk Dönemi Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimlerinin Desteklenmesi: Teknoloji Yeterliklerinin Kazanımına Bir Örnek2 | en_US |
dc.title.alternative | Supporting the Professional Development of Early Childhood Teachers in Head Start: A Case of Acquiring Technology Proficiency1 | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1829 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1849 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |