Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCem, Mehmet Girgin
dc.date.accessioned2019-10-18T19:03:44Z
dc.date.available2019-10-18T19:03:44Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNek9UZ3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11155
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının sesbilgisel farkmdalığa ilişkin görüşlerinin üniversitelerine sınıflarına ve cinsiyetlerine göre bir farklılık oluşturup oluşturmadığını, öğretmen adaylarının sesbilgisel farkmdalığa ilişkin görüşleri ile genel not ortalamaları ve yaşları arasında bir ilişkinin olup olmadığını incelemektir. Araştırmacı tarafından 18 maddelik bir anket geliştirilmiş ve veriler toplam 549 öğretmen adayından toplanmıştır. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının sesbilgisel fakmdalıklarına ilişkin görüşlerinin üniversiteleri, sınıf düzeyleri ve cinsiyetlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Anlamlılık düzeyleri sırasıyla p=.001, p=.037 ve p=.000 olarak bulunmuştur. Ayrıca, kızların sesbilgisel farkmdalık düzeyleri erkeklerinkinden daha yüksek olarak bulunmuştur. Öğretmen adaylarının sesbilgisel farkmdalığa ilişkin görüşleri ve genel not ortalamaları arasında düşük bir ilişki (r=0,14; p<.05) bulunmuşken, öğretmen adaylarının sesbilgisel farkmdalığa ilişkin görüşleri ile yaşları arasında bir ilişki bulunmamıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study; it is investigated whether teacher candidates' views regarding the phonological awareness (PA) differ according to their universities, class-grades and gender, whether there is a correlation between teacher candidates' views and avarege mean scores of academic achivement, ages. As a result, it was investigated whether teacher candidates' views regarding PA differ according to their universities, class-grades and gender. Significance levels were determined as respectively p=.0() 1, p=.037 and p=.000. Besides, female PA's score was higher than male PA's score . There was a low corelation between the views of teacher candidates regarding PA and avarege mean scores of academic achivement (r=0,14; p&lt;.05). But however there was not a correlation between the views of teacher candidates regarding PA and ages.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının sesbilgisel farkındalıklarına yönelik bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeA study on phonological awareness of pre-service teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage186en_US
dc.identifier.endpage193en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster