Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOnay, Atılım
dc.date.accessioned2019-10-18T19:25:48Z
dc.date.available2019-10-18T19:25:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1302-633X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjMU9UWXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11172
dc.description.abstractToplumların gözle görünür bir hızla değişime uğradığı yüzyılımızda erkekler de bu değişimden etkilenmektedirler Teknolojik ilerleme(ler) kadın ve LGBT özgürlük mücadeleleri erkekleri değişime zorlamaktadır. Bu değişimi kitle iletişim araçlarında da gözlemlemek mümkündür. Bugün, birçok araştırmada, erkeklerin dergi reklamlarında sadece onları dominant, güçlü, duygusuz ve kariyer düşkünü olarak gösteren geleneksel toplumsal cinsiyet rolleriyle görünmedikleri açıktır. Erkeklerin reklamlarda cinsel çekicilik nesneleri olarak da kullanıldıkları gözlemlenmektedir. Bu çalışmada Bu çalışmada erkeklere yönelik yayımlanan 4 yaşam biçimi dergisi (FHM, Boxer, Esquire ve Men's Health) ele alınmıştır. Dergilerin, Ocak 2013-Aralık 2013 tarihleri arasında Türkiye'de yayımlanan sayılarındaki reklamlar araştırmaya konu edilmiştir. Tekrarlar sayılmadan toplam 659 reklam değerlendirilmiştir. Bu reklamların 235'inde bir ya da daha fazla erkek imajı bulunmaktadır. Bu reklamlarda erkek imajlarının olup olmadığı, içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında, reklamlardaki erkek imajlarının toplumdaki egemen 'ideal' erkek algısı ile uyumlu olduğu görülmektedir. Bu çalışma, toplumsal değişimde erkekleri reklamlar aracılığıyla ortaya koymak açısından önem taşımaktadıren_US
dc.description.abstractToday, it is frequently argued in literature that in this century, wherein societies are visibly undergoing rapid change, this change is also effected men. Men are being forced to change due to technological progress and women and their struggles for freedom as well as the efforts for equality by the lesbian, gay, bisexual, and transgender community. This change can be observed in mass communication. Today, as evidenced in several studies, it is obvious that men are no longer visible in magazine advertisements just as their classical gender roles which portray men as dominant, powerful, insensitive and careerist. It can be observed that they have been used as objects of sex appeal in advertisements. In this study, four magazines, (FHM, Boxer, Esquire, and Men’s Health) published for men were analyzed. Magazine advertisements for Turkey’s issues between January 2013 and December 2013 were examined. In total, 659 advertisements were examined; dublications are removed. In 235 of these advertisements, one potential warriors by governments, the business sector, parents, and their friends. This is a big contradiction for men who completed his socialization in the shadow of the two world wars. At that time, the term “man” described an individual having or more images of a man have been found. In these ads, we study whether a man’s image occurs, using the content analysis method. According to findings, the images of of males in the Turkish society. This study is important for the use of advertisements for illustrating the situation of men in the face of social changeen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleTürkiye’de Değişen Erkekler ve Dergi Reklamlarındaki Erkek İmajıen_US
dc.title.alternativeMen in Turkey and Their Changing Images in Magazine Advertisementsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue53en_US
dc.identifier.startpage165en_US
dc.identifier.endpage188en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster