Bir halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal etkinlikler: Anadolu Üniversitesi örneği
Özet
Bu çalışmada bilimsel, sosyal ve kültürel etkinliklerden oluşan kurumsal etkinlikler öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmektedir. Üniversitelerin etkinlik uygulamalarına yön verecek yeterli sayıda araştırma bulunmaması nedeniyle, etkinliklerin öğrencilerin gereksinimlerine yanıt verip vermediği ve memnuniyetleri yeterince bilinmemektedir. Bu gereksinimden hareketle Anadolu Üniversitesi'nde gerçekleştirilen etkinliklerin öğrencile re katkı sağlayıp sağlamadığı, kültürel etkinlik dersinin öğrencilerin etkinliklere katılımına etkisinin olup olmadığı ve bu etkinliklerin amacına uygun ve yeterli bulunup bulunmadığı çalışmanın sorununu oluşturmaktadır. Çalışma üniversitelerde gerçekleştirilecek etkinlikler aracılığıyla üniversite-öğrenci arasındaki iletişimin güçlenmesini sağlaması ve etkinliklerden üniversitelerin geleceğe yönelik planlarında güçlü bir imaj oluşturmak için yararlanması açısından önemlidir. Ç alışmanın amacı Anadolu Üniversitesi öğrencilerinin kültürel etkinlik dersi kapsamında yer alan bilimsel, sosyal ve kültürel etkinliklere katılımlarını değerlendirmektir. Anadolu Üniversitesinde son sınıfta öğrenim gören önlisans ve lisans öğrencilerine uygulanan araştırma verilerinin toplanmasında anket tekniğinden, verilerin analizinde ise yüzde ve frekansın yanında çapraz tablolardan yararlanılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrenciler in etkinlikleri yararlı buldukları, sanatsal ve kültürel etkinliklere daha fazla katıldıkları ve hoşlandıkları, daha fazla eğitim ve spor etkinliği talebinde bulundukları, etkinlikleri yararlı buldukları, etkinliklerden haberdar olmak için daha çok basılı ve internet araçlarını kullandıkları, kültürel etkinlik dersinin öğrencilerin etkinliklere katılımını arttırdığı ve öğrencilerin etkinlikleri yeterli ve amacına uygun buldukları belirlenmiştir. In this study, institutional events which are composed from scientifc, social and cultural events were evaluated based on students' opinions. Since there aren't enough studies which may lead to the event applications of universities, it is not well known if these events meet the requirements of students and if they are content with these events. Based on this requirement, the problem of the study is if these events carried out at Anadolu University are benefciary for students, the cultural events course affect the attendance of students and the events are enough and suitable to their objectives. The study is important in that the events provide a strong communication between the university and students and universities make use of these events in order to create a strong image as to their future plans The aim of the study was to evaluate the participation of students to these scientifc, social and cultural events in the course of cultural events at Anadolu University. The study was applied to undergraduate and graduate students studying at the last grade of Anadolu University and data were collected via a questionnaire and in the data analysis process, frequency, percentage and cross tabs were used. As a results of the study, it was found out that they thought the events were fruitful for them, they attended and liked cultural and artistic events more, they asked more educational and sporting events, they mainly used printed materials and the internet to be informed, cultural events course increased the attendance of students to these events and the students were content with the events.
Kaynak
Erciyes İletişim DergisiCilt
3Sayı
3Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjd09UYzNOdz09https://hdl.handle.net/11421/11187
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]