dc.contributor.author | Aslım Yetiş, Veda | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T19:25:50Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T19:25:50Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 1300-5340 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFd05UVXhNUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/11201 | |
dc.description.abstract | Öğrencilerin sözcük dağarcığını genişletmek yabancı dil öğretiminin amaçları arasında yer almaktadır. Bu çalışmada hedefimiz İnternet’i kullanarak bu amaca hizmet etmek ve yabancı dil öğretiminde sözcük dağarcının genişletilmesinde İnternet’in etkililiğini görmektir. Bu doğrultuda, zaman dizisi modeline dayanarak, Fransızca öğrenen bir grup öğrenciyle İnternet’le sözcük öğretimi gerçekleştirildi. Toplam 12 saat (haftada 1 saat olmak üzere 12 hafta) süren derslerin ilk 4 haftası geleneksel yöntemle (dersin kitabı + tahta), sonraki 4 haftası İnternet’le ve son 4 haftası tekrar geleneksel yöntemle işlendi ve her dersten sonra öğrencilere bir kısa sınav (quiz) uygulandı. Elde edilen sonuçlara göre, İnternet kullanılmaya başlandığından itibaren öğrencilerin kısa sınav notlarıyla hesaplanan sınıf ortalamalarında bir artış görüldü ve bu artış sınıfta internet kullanımı sona erdikten sonra da düzeyini korumaya devam etti. Sonuç olarak, Internet’in yabancı dil eğitiminde sözcük dağarcığını genişletmekte etkili olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | Développer le lexique des apprenants est l’un des objectifs de la didactique des langues. Dans cette étude notre but a été de contribuer à cet objectif en utilisant Internet et de voir son effet sur l’enrichissement du bagage lexical. Pour cela, nous avons réalisé avec des apprenants de FLE des leçons de vocabulaire basées sur Internet et la méthode des séries temporelles. Les leçons ont duré 12 heures/12semaines au total (une heure par semaine) : les quatre premières semaines elles se sont déroulées de façon traditionnelle (manuel+tableau), les quatre suivantes avec Internet et les quatre dernières de manière traditionnelle. Les moyennes de classe, calculées à partir des quiz passés à la fin de chaque leçon, ont haussé lors de l’usage d’Internet et que cette hausse s’est maintenue par la suite. En conclusion, il a été vu que l’outil Internet permet de développer le bagage lexical chez l’apprenant de français langue étrangère. | en_US |
dc.language.iso | fre | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | L'utilisation d'internet pour l'enseignement du vocabulaire: Une étude pour le FLE | en_US |
dc.title.alternative | Yabanci dilde sözcük öğretimi için internet: Fransızca öğrencileriyle bir uygulama | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.issue | 39 | en_US |
dc.identifier.startpage | 44 | en_US |
dc.identifier.endpage | 56 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Aslım Yetiş, Veda | |