dc.contributor.author | Diken, İbrahim Halil | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T19:25:50Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T19:25:50Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.issn | 1302-597X | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpFNU5USXk= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/11203 | |
dc.description.abstract | Background: Teachers’ sense of e?cacy in working with students with special needs and their positive or negative opinions or attitudes toward inclusion appear to be powerful factors shaping their behaviors and their teaching practices in inclusive practices. Purpose: The purpose of this study was to examine both preservice teachers’ sense of e?cacy to work with students with MR and their attitudes toward inclusion of students with MR. The following questions were addressed; 1. What is the level of sense of e?cacy of preservice teachers? 2. How do preservice teachers think about inclusion of students with MR? 3. Is there a signi?cant relationship between the scores of preservice teachers’ sense of e?cacy and the scores of preservice teachers’ opinions on inclusion? Method: This descriptive and relational study included a total of 145 preservice teachers of students with MR, regular education, and early childhood education. Turkish version of the Teacher E?cacy Scale (TTES-Diken, 2004) and Turkish version of Opinions Relative to Mainstreaming Scale (TORMS-Kırcaali-İftar, 1996) were used to gather data. Results: Preservice teachers in general held signi?cantly high level of sense of e?cacy to work students with MR and had signi?cantly positive attitudes toward inclusion of students with MR. A moderate positive correlation between preservice teachers’ scores on their sense of e?cacy and their scores on their opinions toward inclusion of students with MR was also found. Discussions and Suggestions: Preservice teachers who have enough knowledge but not enough experience regarding students with disabilities and inclusion graduate with positive opinions. The challenges of inservice teachers in inclusive settings need to be investigated further. | en_US |
dc.description.abstract | Problem Durumu: Öğretmenlerin yeterlik algılamaları veya özgüven duyguları, öğretmenlerin öğretmenlik uygulamalarını ve öğretim sürecini doğrudan etkileyen önemli bir faktör olarak belirlenmiştir. Ülkemizde, kaynaştırma uygulamalarının başarısında etkili olabilecek bu iki faktöre ilişkin çalışmalara gereksinim bulunmaktadır. Araştırmanın Amacı ve Soruları: Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının zihin engelli öğrencilerle çalışmalarına ilişkin yeterlik algılamalarını ve zihin engelli öğrencilerinin kaynaştırılmasına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla, aşağıdaki sorular yanıtlanmaya çalışılmıştır: 1. Öğretmen adaylarının zihin engelli öğrencilerle çalışmaya ilişkin yeterlik algılamalarının düzeyi nedir? 2. Öğretmen adaylarının zihin engelli öğrencilerin kaynaştırılmasına ilişkin görüşleri ne yöndedir? 3. Öğretmen adaylarının yeterlik algılamaları ile kaynaştırmaya ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir ilişki var mıdır? Yöntem: Araştırma, betimsel ve bağıntısal bir çalışma niteliğinde olup, araştırmanın katılımcılarını bir üniversitenin eğitim fakültesinde üç değişik öğretmen yetiştirme programına (zihin engelliler öğretmenliği, sınıf öğretmenliği ve okulöncesi öğretmenliği) devam eden 145 gönüllü öğretmen adayı (son sınıf öğrencisi) oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Öğretmen Yeterlik Ölçeği Türkçe Versiyonu (Diken, 2004) ve Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği Türkçe Versiyonu (Kırcaali-İftar, 1996) kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada ayrıca, demografik ve betimsel veriler toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen bilgi formu kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmanın bulguları, öğretmen adaylarının genel olarak zihin engelli öğrencilerle çalışmaya ilişkin olarak kendilerini yeterli hissettiklerini göstermiştir. Araştırma bulguları ayrıca, öğretmen adaylarının genel olarak zihin engelli öğrencilerin kaynaştırılmasına ilişkin olumlu görüşler içinde olduklarını göstermiştir. Araştırmada, öğretmen adaylarının yeterlik algılamaları ile kaynaştırmaya ilişkin görüşleri arasında orta derecede olumlu bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Diğer bir deyişle, kendini zihin engelli öğrencilerle çalışmada yeterli hisseden öğretmen adayları aynı zamanda zihin engelli öğrencilerin kaynaştırılmasına ilişkin olumlu görüşler bildirmişlerdir. Öneriler: Öğretmen adaylarının zihin engelli öğrencilerle çalışmaya ve bu öğrencilerin kaynaştırılmasına ilişkin görüşleri niteliksel araştırma desenleriyle araştırılabilir. Ayrıca, farklı grupların görüşleri (mezun olmamış öğretmen adayları, yeni mezun olmuş öğretmenler ve deneyimli öğretmenler) karşılaştırılabilir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Preservice Teachers' Efficacy and Opinions Toward Inclusion of Students with Mental Retardation | en_US |
dc.title.alternative | Öğretmen Adaylarının Yeterliği ve Zihin Engelli Öğrencilerin Kaynaştırılmasına İlişkin Görüşleri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Eurasian Journal of Educational Research | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 23 | en_US |
dc.identifier.startpage | 72 | en_US |
dc.identifier.endpage | 81 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Diken, İbrahim Halil | |