Teacher Use of Instructional Technology in a Special Education School for Students with Intellectual Disabilities: A Case Study
Özet
Bu araştırmada, orta ve ağır düzeydeki zihin engelli öğrencilerin eğitim aldığı bir özel eğitim uygulama merkezinde görev yapan öğretmenlerin, öğretim teknolojilerini kullanım durumları incelenmiştir. Bu doğrultuda şu sorulara cevap aranmıştır: a) Öğretmenler derslerinde hangi öğretim teknolojilerini kullanmaktadırlar?, b) Öğretmenler öğretim teknolojilerini nasıl temin etmektedirler?, c) Öğretim teknolojilerini kullanırken öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar nelerdir?, d) Öğretim teknolojisi kullanımında karşılaşılan sorunların etkileri ve sonuçları nelerdir? e) Sınıfta yardımcı teknoloji kullanılmakta mıdır? Bu sorular doğrultusunda araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile gerçekleştirilmiştir. Okulda görev yapan dokuz öğretmenle yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiş; birinci, ikinci, beşinci ve yedinci sınıflardaki orta ve ağır derecedeki zihin engelli öğrencilerin hayat bilgisi dersleri gözlenmiştir. Bulgular, zihin engelli öğrenciler için öğretim teknolojilerinin çok sınırlı olduğunu, bu durumun öğrencileri ve öğretmenleri olumsuz yönde etkilediğini göstermektedir. Ayrıca derslerde yardımcı teknoloji kullanılmadığı gözlenmiştir. The purpose of this study was to investigate use of Instructional Technology (IT) by special education teachers in a school for students with moderate to severe intellectual disability (ID). Research questions were a) Which IT do teachers use during class time? b) What are the ways of providing IT? (c) What are the problems that teachers encountered while using IT? (d) What are the results and effects of the encountered problems? (e) Is there any use of assistive technology (AT) devices? This is a case study based on collecting and analyzing qualitative data. Semi-structured interviews were conducted with nine teachers; students with moderate to severe ID in the first, second, fifth, and seventh grade were observed in social studies lessons, as were eight teachers of those students. The study showed that use of IT is limited in a special school for children with ID and this situation is affecting teachers and students in a negative way. Also, use of AT is lacking.
Kaynak
Turkish Online Journal of Qualitative InquiryCilt
5Sayı
1Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjNU1qZzVPUT09https://hdl.handle.net/11421/11215
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]