Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarakuş, Melis
dc.date.accessioned2019-10-18T19:25:51Z
dc.date.available2019-10-18T19:25:51Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1302-2423
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRM05EUXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11221
dc.description.abstractBu çalışma Türkiye'de 1940-1954 yılları arasında eğitim faaliyetlerini sürdürmüş Köy Enstitüleri'nin bu okullardan mezun olmuş kişilerin belleklerinde bıraktığı izleri ve kültürel kimliklerine etkilerini ele alan nitel bir araştırmadır. Yarı yapılandırılmış formda derinlemesine görüşmeler ve belge inceleme yöntemiyle, mezunların yaşam öykülerinin yönünü belirlemiş Köy Enstitülü olma deneyimini nasıl hatırladıkları araştırılmıştır. Bellek üzerine toplumsal kuramlardan yola çıkan bu çalışmada, bulgular analiz edilirken çalışmanın alt problemleri olan mekânla kurulan ilişki ve alışkanlıklar belleği konularına odaklanılmıştır. Analiz sonucunda özellikle işe dayalı eğitim ile mekânı birlikte üretme tecrübesinin ve Köy Enstitüleri'nde edindikleri gündelik yaşam pratiklerinin anılarda öne çıktığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis study is a qualitative study investigating how the Village Institutes, the educational institutions operating in rural areas of Turkey between 1940 and 1954, remembered by their graduates. With semi-structured in-depth interviews and document analysis, how the graduates remember their education experience which gave a certain direction to their life stories. The theoretical background is based on the social theories on memory and this study mainly focuses on the interactions with space and habit memory. As a result of this study it is found out that, production of space during their education years through work based education and daily life practices that the graduates have developed during their school years are the most prominent memories.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.titleToplumsal Bellek Bağlamında Mezunların Anlatımıyla Köy Enstitüleri Deneyimien_US
dc.title.alternativeRemembering Village Institutes: A Study on the Collective Memory of Graduatesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue33en_US
dc.identifier.startpage719en_US
dc.identifier.endpage741en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster