Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Ekin Ezgi
dc.contributor.authorGizir, Ali Cem
dc.date.accessioned2019-10-18T19:25:52Z
dc.date.available2019-10-18T19:25:52Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1302-1370
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNd056QTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11225
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, cinsiyete göre benlik saygısı, ilişki başlatma, etki bırakma, kendini açma, duygusal destek ve çatışma yönetimi değişkenlerinin üniversite öğrencilerinin utangaçlık düzeylerini ne derecede yordadıklarının incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Mersin Üniversitesi'nde öğrenim görmekte olan 859 (450 kız, 409 erkek) lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışmada, "Gözden Geçirilmiş Cheek ve Buss Utangaçlık Ölçeği", "Kişilerarası Yetkinlik Ölçeği" ve "Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği" olmak üzere üç ölçme aracından elde edilen verilerin analizinde adımsal regresyon analizi kullanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, toplam örneklem ve kadın örneklem grubu için yapılan regresyon analizi sonuçlarına göre sırasıyla ilişki başlatma, benlik saygısı ve etki bırakma değişkenlerinin üniversite öğrencilerinin utangaçlıklarını anlamlı düzeyde yordadıkları belirlenmiştir. Diğer yandan, erkek örneklem grubu için yapılan regresyon analizi sonucunda ilişki başlatma ve benlik saygısı değişkenlerinin bu öğrencilerin utangaçlıklarını anlamlı düzeyde yordadığı ancak etki bırakma değişkeninin erkeklerin utangaçlık düzeylerine bir katkısı olmadığı belirlenmiştir. Elde edilen bulgular tartışılarak, uygulamalara ve gelecek çalışmalara yönelik önerilerde bulunulmuşturen_US
dc.description.abstractThe purpose of the present study was to examine the extent to which self-esteem, initiating relationship, asserting influence, self-disclosure, emotional support, and conflict management predicted the shyness of the university students according to gender. The sample of this study consisted of 859 (450 female, 409 male) undergraduate students enrolled in different faculties of Mersin University. Three instruments, namely, “Revised Cheek and Buss Shyness Scale”, “Interpersonal Competence Questionnaire”, and “Rosenberg Self-Esteem Scale” were used in the study. Stepwise regression was used to analyze the data and the alpha value of 0.05 was established as a level of significance. The results of the analyses for the total and female sample groups revealed that initiating relationship, self-esteem, and asserting influence were the significant predictors of shyness among university students. On the other hand, predictive roles of the variables were differentiated across male sample group. While initiating relationship and self-esteem had significant predictive role on shyness among male university students, asserting influence did not have any significant contribution to the prediction of shyness. Implications of the findings were discussed and some suggestions were made for further researchen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonu Ataması Yapılmamışen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinde Utangaçlık: Benlik Saygısı ve Kişilerarası Yetkinlik Değişkenlerinin Rolüen_US
dc.title.alternativeShyness among University Students: The Role of Self-Esteem and Interpersonal Competence Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue41en_US
dc.identifier.startpage75en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster