Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorGüven, Meral
dc.contributor.authorYıldırım, Esma
dc.contributor.authorÇelen, Gülnaz
dc.date.accessioned2019-10-18T19:25:52Z
dc.date.available2019-10-18T19:25:52Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2146-3638
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFd01UUTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11227
dc.description.abstractBireysel ihtiyaçlar doğrultusunda, bireylerin her yaşta, her yerde ve her konuda öğrenmelerini destekleyen ve bu öğrenmeler için planlanmış faaliyetleri düzenleyen yaşam boyu öğrenme kavramı, sürekli eğitim, yaygın eğitim, halk eğitimi, mesleki eğitim, boş zaman değerlendirme gibi farklı kavramların yerine kullanılmaktadır. Bu alanda yapılan çalışmalar incelendiğinde, kavramlara ilişkin net tanımlara rastlanamamıştır. Bu çalışma, üniversite ve liselerde öğrenim gören öğrencilerin "yaşam boyu öğrenme" kavramına ilişkin görüşlerini metaforlar aracılığı ile belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma olgu bilim çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Maltepe Üniversitesi ve Çorum Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme soruları aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada yaşam boyu öğrenme kavramına ilişkin kullanılan metaforlar on tema altında toplanmış olup, kullanımlarına göre sık tekrarlananlar ve farklı olarak nitelendirilenler ayrıca belirlenmiştir. Metaforlar, sağlık, zaman, birey, duygular, teknoloji, hayvan, doğa, gıda, yaşam ve eğitim temaları altında gruplandırılmış olup toplamda 682 metafora ulaşılmıştır. Bu metaforlardan bazıları sağlık, zaman, anne, aile, ölümsüzlük, aşk, bilgisayar, karınca, çiçek, yağmur, yemek, tuz, nefes, hayat, eğitim, kitap gibi metaforlardıren_US
dc.description.abstractLifelong learning concept, which supports individuals' learning at any age, in any place and in any subject in accordance with individual needs and which organizes planned activities for this learning, is used instead of various concepts such as continuing education, informal education, public education, professional education, and recreation. As the studies carried out in this field were examined, clear descriptions about the concepts couldn't be reached. This study aims at determining the ideas of students studying at universities and high schools about the concept of "lifelong learning" via metaphors. This study has been designed as a phenomenological study. The sample of the study is composed of the students of Maltepe University and Çorum Anatolian Teacher Training High School. Research data were gathered via semi-structured interview questions. As a result of the research, metaphors about the concept of lifelong learning such as health, time, mother, family, immortality, love, computer, ant, flower, rain, dish, salt, breath, life, education, book, etc. were founden_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleYaşam Boyu Öğrenme Kavramına İlişkin Kullanılan Metaforlaren_US
dc.title.alternativeMetaphors on Lifelong Learning Concepten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue9en_US
dc.identifier.startpage35en_US
dc.identifier.endpage47en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGüven, Meral


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record