dc.contributor.author | Moza, Aydoğan Esra | |
dc.contributor.author | Tokman, Y. Leyla | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T19:25:52Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T19:25:52Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 1302-5600 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZd01qSXlNZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/11230 | |
dc.description.abstract | "Bilişim teknolojisi" ve "sürdürülebilir mimarlık", 21. yüzyılınkütüphane binası tasarımlarında yeni kavramlar olarak ortaya çıkmaktadır. Uzaktanerişim, RFID, bilgisayarlı kitap taşıma sistemleri vb. bilişim teknolojilerinin alt kavramlarıyken; düşük enerji tüketimi, doğal malzeme kullanımı, yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı vb. sürdürülebilir mimarlık alt kavramlarıdır. Bu kavramlar ile değişenöğrenci profili, gelişen kaynaklar ve çeşitlenen öğrenme yöntemlerinin dikkate alınmasıyla öğrenme mekânı tasarımları yenilenmektedir. Teknolojideki gelişmeler; kataloglamadan, okuma salonlarına; bina yerleşiminden, malzeme kullanımına kadar her noktada kullanılarak, "yeni" kütüphane mimarisini oluşturmaktadır. Yeni kütüphaneler;sadece okuma ve çalışma salonları ile eski tarz kitap raflarına ev sahipliği yapmanın ötesinde; yeni formları, genişletilmiş esnek mekanları ile bilginin saklandığı, bilgisayarodaları ile işbirlikçi öğrenmenin desteklendiği, sergi, etkinlik ve toplantı olanaklarına evsahipliği yapan sosyal etkileşim merkezleri olarak tanımlanabilir. Bu bağlamda çalışmanın konusu, "bilişim teknolojileri" ve "sürdürülebilir mimarlık" tabanına oturan yeniyaklaşımların kütüphane mimarisine etkilerini ortaya koymak üzerine odaklanacaktır.Çağdaş kütüphane bina tasarımlarında ön tasarım aşamalarından başlayarak mimarkütüphaneci-kullanıcı işbirliği içinde dikkate alınması gereken tasarım ilkelerinin, aynızamanda gelişen mimari mekan organizasyonunu da tanımladığı görülmektedir | en_US |
dc.description.abstract | “Information technology” and “sustainable architecture” are emerged as newconcepts of 21st century’s library building design. While remote access, RFID, roboticshelving systems etc. are sub-concepts of Information Technologies (IT); low energy consumption, natural material use, renewable energy sources use etc. are sub-consepts ofsustainable architecture. Learning spaces design has been renewed by taking into consideration of changes in student profiles, improving resources and variation of learningmethots. Developments in technology, used in every point - from cataloguing to readingrooms; from building layout to material use, create “new” library architecture. Newlibraries can be described as social interaction centers by not only hosting reading andstudying rooms with old fashion book shelves; but also with their new forms, keepingknowledge in their extended flexible spaces, supporting collaborative learning, hostingexhibition, events and meeting rooms. In this context, the study focuses on effects of newapproaches – paralel with IT and sustainable architecture - on library architecture. It hasbeen seen that, in contemporary library building design, design guides which have to beconsidered from the beginning of design by the collaboration of architect-librarian-user,at the same time describe the developing architectural space organization | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Bilişim Teknoloıileri" ve "Sürdürülebilir Mimarlık" Yaklaşımlarının "Yeni Kütüphane Mimarisi"Ne Mekansaı. Etkileri | en_US |
dc.title.alternative | SPATIAL EI-'I-'ECTS 0I-' “INFORMATION TECHNOLOGIES” AND “SUSTAINABLE ARCHITECTURE” APPROACHES TO “NEW lIBRARY ARCHITECTURE” | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Milli Eğitim | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 44 | en_US |
dc.identifier.issue | 208 | en_US |
dc.identifier.startpage | 33 | en_US |
dc.identifier.endpage | 50 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |