dc.contributor.author | Hopa, Emre | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T19:25:52Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T19:25:52Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 2146-7692 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNek9UQXhNUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/11232 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, tahta ve bakır üflemeli çalgı çalan müzisyenlerde nefes kontrolü ve bu kontrolün çalgının performansı üzerindeki etkileri incelenmektedir. Nefes kontrolünün amacı, nefes alma, verme ve kontrol edebilme becerisinin edinilmesidir. Bu kontrol, bedendeki bazı organ, yapı ve kas guruplarının bilinçli olarak kullanımıyla sağlanabilir. Çalgının her ses perdesi farklı oranlarda hava miktarına ve basıncına gereksinim duyar. Bu miktar ve basınç, insanın günlük hayatta bilinçsizce yaptığı solunum hareketinden farklı olarak, nefesin kontrollü olarak kullanılmasıyla elde edilebilir. İnsanın doğumuyla başlayıp otomatik olarak çalışan bu sisteme müdahale edilmesi, çoğu zaman bedende kasılmalar yaratarak çalgının esnek ve kontrollü çalınmasına engel olur.Nefes kontrolü, akıl ve bedenin ortak ürünüdür. Kazanılan bu irade, insanın çalgıyla arasındaki iletişimi güçlendirir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, breath control of woodwind and brass instrument players and the effects of this control on instrument's performance are analyzed. The aim of breath control is to gain skills on inhaling, exhaling and controlling of the breath. This control can be gained by using some organs, features or muscle groups deliberatively.Every pitch of the instrument requires different measure of air and pressure. Differently than using involuntary aspiration in daily life, these measures and pressures can be obtained by using the breath controlledly. Intervening on this self-acting system, which starts working with the human birth may cause body spasms and disrupt flexible and controlled playing of the instrument. The breath control is the joint product of the mind and the body. This gained self-control improves the communication between the player and the instrument. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sanat | en_US |
dc.title | Tahta ve Bakır Üflemeli Çalgı Çalan Müzisyenlerde Nefes Kontrolü | en_US |
dc.title.alternative | Breath Control of Woodwind and Brass Instrument Players | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sanat & Tasarım Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 HAZİRAN | en_US |
dc.identifier.startpage | 109 | en_US |
dc.identifier.endpage | 116 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |