Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKabael, Tangül
dc.date.accessioned2019-10-18T19:25:52Z
dc.date.available2019-10-18T19:25:52Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMk1qSXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11234
dc.description.abstractBu çalışma araştırmacının, üniversite öğrencilerinin fonksiyon kavramını kartezyen ve kutupsal koordinatlarda anlamaları arasındaki ilişkiyi inceleyen önceki çalışmasının devamı niteliğindedir. Bir eğitim fakültesi matematik öğretmenliği programı Analiz II dersi içeriğinde yer alan dönüşümler konusu bağlamında kutupsal dönüşüm ve kutupsal fonksiyonlar kavramlarınınöğretimine yer verilmiştir. Bu öğretimsüreci, kutupsal fonksiyon kavramına ilişkin araştırmacının da katkı sağladığı, alan yazında bulunan birkaç çalışmanın bulguları ışığında tasarlanmıştır. Bu çalışmalar yalnızca ilişkili matematiksel konularda kutupsal koordinatları kullanan ve kutupsal fonksiyon kavramına ilişkin öğretim yapılmamış olan öğrencilerin fonksiyon kavramını kutupsal koordinatlara taşıyamadıklarını, düşey doğru testi gibi Kartezyen koordinatlarda kullandıkları yöntemleri ezbere kutupsal koordinatlarda kullanmaya çalıştıklarını göstermiştir. Nitel olarak desenlenen bu çalışma ile Analiz II öğrencilerinin kutupsal fonksiyonları oluşturma durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın verileri açık uçlu test ve klinik görüşme teknikleri ile elde edilmiş ve veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Çalışmada Analiz II öğrencilerinin kutupsal fonksiyon kavramını oluşturdukları sonucuna ulaşılmıştır.Ayrıca öğrencilerin kutupsal fonksiyon kavramını oluşturmaları ile fonksiyonları anlama düzeyleri arasında direk bir ilişki olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis study is a follow-up of the research, in which the researcher investigated relationship between students' understanding of functions in Cartesian and Polar Coordinate Systems. Teaching of polar transformation and polar functions was included in the context of transformation concept in the course of Analysis II in a mathematics education program of an education faculty. This teaching process was designed in line of literacy in which the previous study was included. It was showed in the literature that the students who was not given the concept of polar functions could not transfer the function concept to polar coordinates and they use polar coordinates by memorize. It was aimed to examine Analysis II students' constructions of polar functions in this qualitative study. For data collection, open-ended test and clinical interview techniques were used. Data was analyzed by using the content analysis technique (Yıldırım ve Şimşek, 2003). It was concluded that polar function concept was constructed. Moreover, it was seen that students' construction of polar functions and their understanding level of function concept were directly relateden_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAnalysis II Students' Construction of Polar Functionsen_US
dc.title.alternativeAnaliz II Öğrencilerinin Kutupsal Fonksiyonları Oluşturmalarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage246en_US
dc.identifier.endpage274en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster