Fen Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonunun 21. Yüzyıl Becerileri Boyutunda Değerlendirilmesi: Yavaş Geçişli Animasyon Uygulaması
Özet
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının yavaş geçişli animasyon (YGA) oluşturma sürecinde 21. yüzyıl becerilerini kullanma durumlarını belirleme ve belirli ölçütlere göre animasyon kullanma yeterliklerinin ortaya konulmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'de Orta Anadolu' da bulunan bir yükseköğretim kurumunun üçüncü sınıfında öğrenimine devam eden 100 öğretmen adayı (16 erkek, 84 kadın) oluşturmaktadır. Araştırmada iç içe geçmiş tekli durum deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen ve alan uzmanlarınca onaylanan açık uçlu anket formu ve öğrenci ürünleri ile toplanmıştır. Araştırmada nitel veriler öğrencilerden yazılı olarak toplanmış ve betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre; öğretmen adaylarının planlama aşamasında "Yaratıcılık ve Yenilenme" ile "Girişimcilik ve Öz-yönetim" becerileri dışında 21. yüzyıla ilişkin diğer tüm becerileri kullandıkları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının oluşturdukları animasyonlar belirlenen ölçütlere göre değerlendirildiğinde "Fiziksel Olaylar" öğrenme alanında oluşturulan YGA'ların en yeterli düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının yavaş geçişli animasyon oluşturma sürecinde, 21. yüzyıl becerilerini her aşamada farklı düzeylerde kullandıkları belirlenmiştir. Örneğin, araştırmada, öğretmen adaylarının bilginin farklı kaynaklardan araştırılarak yapılandırıldığı planlama aşamasında "Yaratıcılık ve Yenilenme" becerisini kullanmadıkları ancak diğer aşamalarda sınırlı da olsa bu beceriyi kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. The purpose of this study is to determine the status of the use of 21st century skills in the slowmation development process by classroom teacher candidates and to reveal the competencies in using animation based on certain criteria. The participants of the study were 100 junior students (16 males, 84 females) at a mid-western university of Turkey. Embedded single-case design was used in this study. The data were collected through an open-ended questionnaire developed by the authors and validated by the field experts and students' learning artifacts. Qualitative data were collected in a written form and examined through descriptive analysis technique. Results revealed that teacher candidates used most of the 21st century skills in the planning stage of slowmation except for the skills of "Creativity and Innovation" and "Entrepreneurship and Self-Direction". When assessing animations according to the preset criteria, it was concluded that "Physical Events" related slowmation products reflected the most adequate level of understanding. In the slowmation development process, classroom teacher candidates used 21st century skills with different levels at each phase. In the planning phase, for example, teacher candidates have not utilized "Creativity and Innovation" skills to investigate different sources of the structured information even if they have partially used this skill in the other phases.
Kaynak
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiCilt
5Sayı
2Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVeE5ERTNOdz09https://hdl.handle.net/11421/11244
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]