Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaşar, Şefik
dc.contributor.authorDuban, Nil
dc.date.accessioned2019-10-18T19:25:55Z
dc.date.available2019-10-18T19:25:55Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBd09USTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11264
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının, ilköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji derslerinde yapılan etkinliklere, öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine, derse olan ilgilerine ve bilim insanlarına yönelik düşüncelerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda 12 hafta boyunca yürütülen bir eylem araştırmasında eylemlerin (sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının uygulaması) öncesi ve sonrasında, çalışmanın katılımcılarıyla yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla veriler toplanmıştır. Bu araştırmada elde edilen veriler, bilgisayar destekli nitel veri analizinden yararlanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Bu amaçla, nitel veri analizi programlarından biri olan "NVivo2 Nitel Veri Analizi Programı" bilgisayar programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında; sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı kapsamında yapılan etkinlik çeşidinin artmasıyla birlikte, öğrencilerin kullandıkları bilimsel süreç becerilerinin sayısında ve çeşidinde artış olduğu, fen ve teknoloji derslerinin eğlenceli hale geldiği ve öğrencilerin bilime ve bilim insanlarına bakışının olumlu yönde etkilendiği sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the effects of the inquiry-based learning approach on the activities held in science and technology course, students' scientific process skills, their interests in science and technology course, and their opinions about science and scientists. For this purpose, the data were collected through audiotaped semi-structured interviews. The data of this study were analyzed through descriptive analysis techniques by using NVivo2 Qualitative Data Analysis Program. In this study, the criterion sampling method which was one of the purposive sampling methods was used. Consequently, the inquiry-based learning activities were seen to contribute to the development of students' scientific process skills and the acquisition of science-technology-society-environment gaining. Furthermore, students' opinions about science and technology course, science, and scientists had changed in positive way.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına yönelik öğrenci görüşlerien_US
dc.title.alternativeStudents' opinions regarding to the inquiry-based learning approachen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage457en_US
dc.identifier.endpage475en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster