dc.contributor.author | Yaşar, Şefik | |
dc.contributor.author | Duban, Nil | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T19:25:55Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T19:25:55Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBd09USTNOdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/11264 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının, ilköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji derslerinde yapılan etkinliklere, öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine, derse olan ilgilerine ve bilim insanlarına yönelik düşüncelerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda 12 hafta boyunca yürütülen bir eylem araştırmasında eylemlerin (sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının uygulaması) öncesi ve sonrasında, çalışmanın katılımcılarıyla yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla veriler toplanmıştır. Bu araştırmada elde edilen veriler, bilgisayar destekli nitel veri analizinden yararlanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Bu amaçla, nitel veri analizi programlarından biri olan "NVivo2 Nitel Veri Analizi Programı" bilgisayar programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında; sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı kapsamında yapılan etkinlik çeşidinin artmasıyla birlikte, öğrencilerin kullandıkları bilimsel süreç becerilerinin sayısında ve çeşidinde artış olduğu, fen ve teknoloji derslerinin eğlenceli hale geldiği ve öğrencilerin bilime ve bilim insanlarına bakışının olumlu yönde etkilendiği sonuçlarına ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to determine the effects of the inquiry-based learning approach on the activities held in science and technology course, students' scientific process skills, their interests in science and technology course, and their opinions about science and scientists. For this purpose, the data were collected through audiotaped semi-structured interviews. The data of this study were analyzed through descriptive analysis techniques by using NVivo2 Qualitative Data Analysis Program. In this study, the criterion sampling method which was one of the purposive sampling methods was used. Consequently, the inquiry-based learning activities were seen to contribute to the development of students' scientific process skills and the acquisition of science-technology-society-environment gaining. Furthermore, students' opinions about science and technology course, science, and scientists had changed in positive way. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına yönelik öğrenci görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Students' opinions regarding to the inquiry-based learning approach | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 457 | en_US |
dc.identifier.endpage | 475 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |