dc.contributor.author | İpek, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T19:25:56Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T19:25:56Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 2148-2624 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJME1EUTVPUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/11280 | |
dc.description.abstract | Motivasyon, öz-saygı ve kaydı bir kaygı gibi duyuşsal faktörler yabancı dil öğreniminde önemli bir rol oynamakta. Bu faktörlerin yabancı dil öğrenimini nasıl etkilediği ile ilgili pek çok çalışma yapılmıştır. Dil öğreniminde kaygı yapılan çalışmalar kaygının dil öğrenmeyi nasıl etkilediğini, yabancı dil öğrencilerinde kaygıya neden olan etmenleri ve kaygının nasıl üstesinden gelinebileceğini bulmaya çalışmıştır. Öğretmenlere öğrencilerinin kaygılarını azaltmaya yönelik öneriler sunulmuştur. Yabancı dil kaygısı üzerine çalışmalar öğrenci odaklıdır. Ancak, çok az sayıda çalışma yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin yaşadıkları kaygıları incelemiştir. Bu çalışmanın amacı yabancı dil öğretmenlerinin yabancı dil öğretirken yaşadıkları kaygının kaynaklarını belirlemektir. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve veriler katılımcıların yazdığı günlükler ve yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Veriler 32 İngilizce öğretmeninden elde edilmiştir. Veriler elle ve içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen verilere göre öğretmenlerin yaşadığı kaygılar 5 kategoriye ayrılmıştır. Yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin yaşadığı kaygıların nedenleri arasında hata yapmak, başarısız olma korkusu ve ana dili kullanmak gibi nedenler yer almaktadır | en_US |
dc.description.abstract | Affective constructs such as motivation, self-esteem, and anxiety play an important role in learning a foreign language. Scholars have conducted many studies to find out how these constructs affect foreign language (FL) learning. They aimed to find out how anxiety affects language learning, the sources of anxiety in FL learners, and how to overcome this anxiety. Teachers were offered various strategies to lower their students’ anxiety. Studies on Foreign Language (FL) anxiety mostly focused on the language learner. However, few studies investigated the anxiety experienced by teachers of English as a foreign language (EFL). This study aimed to investigate the factors that create anxiety in non-native EFL teachers while teaching the target language, English. Qualitative research design was used in this study. Data were collected through diaries and semi-structured interviews from 32 non-native EFL teachers. The data were analyzed manually using the content analysis technique. The results showed in which situations EFL teachers felt anxiety while teaching the target language. The analysis of the data resulted in 5 categories that can be sources of anxiety for EFL teachers while teaching the target language. Among these categories were making mistakes, fear of failure, and using the native language | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | A Qualitative Study on Foreign Language Teaching Anxiety | en_US |
dc.title.alternative | Yabancı Dil Öğretme Kaygısı Üzerine Nitel Bir Araştırma | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Eğitimde Nitel Araştrımalar Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 92 | en_US |
dc.identifier.endpage | 105 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |