Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKüçük, Mestan
dc.date.accessioned2019-10-18T19:25:57Z
dc.date.available2019-10-18T19:25:57Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNek9UazBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11289
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, çevrimiçi öğrenme çevrelerindeki öğrencilerin, öğrenme biçimleri ve öğrenme stratejileri arasında bir ilişkinin olup olmadığını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin öğrenme biçimleri Kolb Öğrenme Biçimleri Envanterinin 3.1. sürümü kullanılarak, öğrenme stratejileri ise araştırmacının geliştirdiği öğrenme stratejileri ölçeği kullanılarak belirlenmiştir. Elde edilen veriler betimsel istatistikler, Bağımsız Örneklem t-Testi, Tek Faktörlü Varyans Analizi, Eta ve Pearson Korelasyon Katsayısı analizleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda, öğrenme stratejilerinin kullanımı ile öğrenme biçimleri arasında herhangi bir ilişki bulunmamıştır. Çevrimiçi öğrenenlerin öğrenme stratejilerini yeterli düzeyde kullandıkları belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractAim of this study is to determine the relationship between students' learning styles and learning strategies in an online learning environment. Data regarding students' learning styles were collected by using the Kolb Learning Styles Inventory. Data related to students' learning strategies were gathered by using Learning Strategies Scale, developed by the researcher based on Weinstein and Mayer's (1986) classification. Analyses of the survey data included both descriptive and inferential statistics including means, standard deviations, Independent sample t-Test, One Way ANOVA, eta correlation coefficient and reliability estimates for the whole sample. Findings of the research show that the use of learning strategies is not related to learning styles. Online learners use learning strategies at sufficient level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÇevrimiçi öğrenenlerin öğrenme biçimi ve öğrenme stratejileri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between online learners' learning styles and learning strategiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage287en_US
dc.identifier.endpage298en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKüçük, Mestan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster