Meanings ascribed to the concept of “culture” by prospective Turkish-language teachers and their attitude towards popular culture
Özet
Milli kültürümüzün yeni nesillere aktarılması ve ortak kültür yoluyla insanlar arasında birliğin sağlanması, milli eğitimin temel görevleri arasındadır. Bu görevin yerine getirilmesinde en büyük sorumluluk Türkçe öğretmenlerine, Türkçe öğretimi programlarına ve derslerine düşmektedir. Kültürümüzün en canlı, en birleştirici, milli şuuru besleyici, vatan ve millet sevgisini güçlendirici örnekleri Türkçe derslerinde işlenmektedir. Bu bağlamda Türkçe öğretmenlerinin hizmet öncesinde ve hizmet içinde iyi bir programla, nitelikli bir biçimde yetiştirilmesi gerekmektedir. Kültürümüzün geleceğe aktarılmasında önemli bir role sahip olan öğretmenlerin kültür konusunda hangi bilinç düzeyinde olduklarının değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının “kültür” ve “popüler kültür” kavramlarına ilişkin algılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın evrenini Adıyaman Üniversitesi Türkçe Eğitimi Programında öğrenim gören 129 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada Türkçe öğretmeni adaylarının “kültür" kavramına yükledikleri anlamlar ve popüler kültüre bakışları açık uçlu anket yoluyla toplanan verilere dayalı olarak betimlenmeye çalışılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde nitel araştırma tekniklerinden içerik çözümlemesi kullanılmıştır. Elde edilen veriler, sıklıklarla birlikte çizelgeler biçiminde sunularak öğretmen adaylarının görüşlerinden doğrudan alıntılar yapılarak yorumlanmıştır. Transmitting our national culture to the following generations and securing the uniformity among the people by means of a shared culture are among the essential tasks of the national education. The greatest responsibility while performing such task will be incurred by Turkish-language teachers and Turkish-language programs and courses. The liveliest, most integrative examples of our culture; those that sustain the national conscience and enhance patriotism have been taught in Turkish classes. In this respect, Turkish-language teachers should be trained well through a suitable program pre-service and in-service. Teachers, who have an important role in transmitting our culture to the future, should be assessed as to which consciousness level they are in the matter of culture. The aim of this study is to reveal the perceptions of prospective Turkish-language teachers regarding culture” and popular culture” concepts. The population of the study consisted of prospective Turkish-language teachers attending a Turkish-Language Education Program. This study attempted to identify the meanings ascribed to the concept of culture” by prospective Turkish-language teachers and their attitude towards popular culture based on the data gathered through open-ended survey. The content analysis from qualitative research techniques was utilized for the analysis of the data. The obtained data were interpreted by directly quoting from the views of the prospective teachers and through presenting them in tables together with their frequencies.
Kaynak
İlköğretim Online (elektronik)Cilt
11Sayı
2Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNek9EazFOUT09https://hdl.handle.net/11421/11304
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [791]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]