Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılınç, Özgür
dc.date.accessioned2019-10-18T19:26:00Z
dc.date.available2019-10-18T19:26:00Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMk9EQTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11310
dc.description.abstractReklamlar tarafından yaratılan anlam dünyası temsiller, metaforlar ve söylemler üzerinden inşa edilmekte ve reklamın alıcısına sunulmaktadır. Bir kültür içerisinde biçimlenerek alıcıya sunulan reklamlar, temsile yönelik çeşitli analizler yapmayı mümkün kılmaktadır. Reklamlarda temsil edilen kodlardan biri de erkekliktir. Çalışmada erkekliğin temsili, reklamda görülen içeriğin ardında yer alan ekonomik, siyasal ve kültürel anlamların eleştirel bir yorumundan, bu anlamların nasıl inşa edildiğinden ve toplumsal olan ile ilişkisinden hareketle GQ ve Men's Health dergilerinde yer alan altı reklam üzerinden incelenmiştir. Reklamların sadece ikisinde çok kısa bir metin yer aldığından ve dört reklamda ise marka ismi dışında herhangi bir metin olmadığından analiz daha çok bakış, duruş, dokunma ve erkeklik tipi gibi görsel öğelerin eleştirel bir yorumu temel alınarak yapılmaya çalışılmıştıren_US
dc.description.abstractThe world of meaning which is created by advertisements builds on representations, metaphors and discourse, and then is presented to receiver of the ads. The ads that are formed within a culture enable various cultural analyses. Masculinity is one of the codes that are represented in advertising. In this study, the representation of masculinity is critically analysed, with reference to economical, political and cultural meanings that exist behind the visible content. This study also references, how these meanings are built and their relationship to the social. Six advertisements from GQ and Men's Health magazines were reviewed. Two of the ads had a very short text apart from the brand names, and the remaining ads were text-free, therefore analyses were based on a critical approach towards visual elements such as gaze, posture, touching and types of masculinityen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleReklamlarda Erkeklik: GQ ve Men's Health Dergilerindeki Reklamların Eleştirel Bir Okumasıen_US
dc.title.alternativeMasculinity in Advertising: A Critical Reading of Advertisements in GQ and Men's Health Magazinesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Yasar Universityen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue37en_US
dc.identifier.startpage6402en_US
dc.identifier.endpage6412en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster