Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAslan, Gonca
dc.date.accessioned2019-10-18T19:26:01Z
dc.date.available2019-10-18T19:26:01Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1303-0876
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZNE1EYzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11324
dc.description.abstractYaratıcı endüstriler, kısa bir süredir yönetim yazınında yer almakla birlikte, sanatçılar, ekonomistler, politika yapıcılar, akademisyenler gibi farklı paydaşlar tarafından önem atfedilen bir kavram olarak öne çıkmaktadır. Kavramın kültürel, yönetsel ve ekonomik unsurları içermesi nedeniyle, oldukça sofistike bir yapı ve "keşfedilmemiş topraklar" gibi bakir bir alan oluşturduğu anlaşılmaktadır. Yönetim ve organizasyon alanında yaratıcı endüstrilerin yeni yaklaşımlara, teori geliştirilmesine ve uygulamalara ihtiyaç duyduğu anlaşılmaktadır. Bu çalışmanın iki önemli amacı bulunmaktadır. Öncelikle, yaratıcı endüstriler kavramına ilişkin literatür incelenerek, Türk yönetim yazınında kavramla ilgili farkındalık yaratılmak istenmektedir. Bu bağlamda, yaratıcı endüstrilerin ne olduğu, yaratıcı endüstrilerin bilgi endüstrilerinden ne anlamda farklılaştığı, kavramın sınıflandırılmasına ilişkin farklı yaklaşımlar ele alınmaktadır. Diğer bir amaç ise, gelecekte bu bakir alana araştırmacıların hangi alan ve bağlamda katkı sağlayabilecekleri konularında bir öngörü oluşturmaktıren_US
dc.description.abstractAlthough being in its infancy, creative industries has become a prominent concept which has been attributed importance from different stakeholders such as artists, economists, policymakers and academicians. Because of comprising cultural, managerial and economic factors, creative industries constitute highly sophisticated yet “terra incognita” domain. In management and organization literature, creative industries is in need of new approaches, theory development and practical implications. In this study, there are two purposes: Primarily, is to review literature and raise awareness on thereanent. In this respect, the definition and scope of the concept, the difference between creative and knowledge industries and economies, different taxonomies on the subject will be discussed. Secondly, is to build opinion in what aspects and context researchers could contribute to the domain of creative industriesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleYaratıcı Endüstrilerin Yükselişi: Geçmiş, Bugün ve Geleceken_US
dc.title.alternativeThe Rise of Creative Industries: Past, Present and Futureen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage109en_US
dc.identifier.endpage121en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster