Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGünlü, Aykut
dc.contributor.authorCeyhan, Aykut Aydoğan
dc.contributor.authorGünlü, Aykut
dc.contributor.authorCeyhan, Aydoğan Aykut
dc.date.accessioned2019-10-18T19:26:06Z
dc.date.available2019-10-18T19:26:06Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2148-7286
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZME1EZzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11369
dc.description.abstractAraştırmada ergenlerin genel internet kullanım davranışlarının, internet ortamında oyun oynama davranışlarının betimlenmesi ve bu davranışlar bakımından problemli internet kullanım düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada genel internet kullanım süresi, internette oyun oynama süresi, problemli internet kullanım düzeyi ile erteleme davranışı arasındaki ilişkilerin incelenmesi ve ergenlerin internet hakkındaki görüşlerinin nitel olarak betimlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 1088 lise öğrencisinden oluşmuştur. Veriler "Problemli İnternet Kullanım Ölçeği-Ergen", "Genel Erteleme Ölçeği", "Akademik Erteleme Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Anketi" ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ergenlerin günlük internet kullanım süresi ortalaması 3.42 saattir ve internet kullanım süresi arttıkça problemli internet kullanım düzeyleri artmaktadır. Ergenler en çok cep telefonu ile internet kullanmaktadır ve cep telefonu kullananların problemli internet kullanım düzeyi daha yüksektir. Ergenler interneti en çok "eğlenmek-vakit geçirmek" için kullanmaktadırlar ve bu amaçla internet kullananların problemli internet kullanım düzeyi daha yüksektir. Problemli internet kullanımı ile genel erteleme düzeyi ve akademik erteleme arasında ise pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki vardır. Ayrıca ergenler interneti en çok "bilgi elde etme aracı" olarak görmektedirler. Ergenler internetin olumlu etkisini en çok "bilgi elde etmeyi sağlamak" ve olumsuz etkisini ise en çok "boşa zaman kaybettirmek" olarak ifade etmektedirleren_US
dc.description.abstractAraştırmada ergenlerin genel internet kullanım davranışlarının, internet ortamında oyun oynama davranışlarının betimlenmesi ve bu davranışlar bakımından problemli internet kullanım düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada genel internet kullanım süresi, internette oyun oynama süresi, problemli internet kullanım düzeyi ile erteleme davranışı arasındaki ilişkilerin incelenmesi ve ergenlerin internet hakkındaki görüşlerinin nitel olarak betimlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 1088 lise öğrencisinden oluşmuştur. Veriler “Problemli İnternet Kullanım Ölçeği-Ergen”, “Genel Erteleme Ölçeği”, “Akademik Erteleme Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Anketi” ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ergenlerin günlük internet kullanım süresi ortalaması 3.42 saattir ve internet kullanım süresi arttıkça problemli internet kullanım düzeyleri artmaktadır. Ergenler en çok cep telefonu ile internet kullanmaktadır ve cep telefonu kullananların problemli internet kullanım düzeyi daha yüksektir. Ergenler interneti en çok “eğlenmek-vakit geçirmek” için kullanmaktadırlar ve bu amaçla internet kullananların problemli internet kullanım düzeyi daha yüksektir. Problemli internet kullanımı ile genel erteleme düzeyi ve akademik erteleme arasında ise pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki vardır. Ayrıca ergenler interneti en çok “bilgi elde etme aracı” olarak görmektedirler. Ergenler internetin olumlu etkisini en çok “bilgi elde etmeyi sağlamak” ve olumsuz etkisini ise en çok “boşa zaman kaybettirmek” olarak ifade etmektedirleren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleErgenlerde İnternet ve Problemli İnternet Kullanım Davranışının İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAddicta: The Turkish Journal on Addictionsen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage75en_US
dc.identifier.endpage95en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorCeyhan, Aydoğan Aykut


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster