dc.contributor.author | Koçdar, Serpil | |
dc.contributor.author | Aydın, Cengiz Hakan | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T19:26:16Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T19:26:16Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.issn | 1302-6488 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/11434 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de program akreditasyon kuruluşlarının açık ve uzaktan öğrenmeyle sunulan programların akreditasyonuna
ilişkin uygulamalarını incelemek ve bu alanda yaşanan sorunları tespit ederek çözüm önerileri sunmaktır. Nitel olarak desenlenen çalışmanın
katılımcıları, Türkiye’de farklı alanlarda faaliyet gösteren dokuz ulusal akreditasyon kuruluşunun yetkililerinden oluşmaktadır. Veriler,
hazırlanan bir anket formu ve yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Araştırma sonucunda, mevcut akreditasyon kuruluşlarının
bugüne kadar hiçbir açık ve uzaktan öğrenme programını akredite etmediği görülürken, ön lisans ve lisans tamamlama programlarının ilgi
alanlarına girmediği saptanmıştır. Buna ek olarak, Türkiye’de açık ve uzaktan öğrenme ile sunulan 505 programdan sadece 32’sinin mevcut
ulusal akreditasyon kuruluşlarının faaliyet alanlarına girdiği tespit edilmiştir. Bu çerçevede, çalışmada Türkiye’de açık ve uzaktan öğrenme
programlarının akreditasyonuyla ilgili sorunlar ve çözüm önerileri tartışılmıştır. Çalışmanın Türkiye’de eğitim politikalarını oluşturan
karar alıcı mercilere, açık ve uzaktan öğretimde kalite güvencesi ve akreditasyon konusunda çalışan araştırmacılara ve uygulamacılara yol
göstermesi hedeflenmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to develop a framework for the accreditation of higher open and distance learning (ODL) programs in Turkey. The study was designed as a sequential monomethod multistrand mixed model including two strands which were both qualitative (QUAL?QUAL). In the first strand, both quantitative and qualitative data were collected through a three-round Delphi study with an expert panel consisting of 28 experts. In the second strand, qualitative data were collected via focus group interview. Based on a comprehensive literature review and the findings from the study, a framework was proposed including an initial accreditation process for new ODL programs and a re-accreditation process for ongoing programs. In addition, 35 criteria for new programs and 42 criteria for ongoing programs were developed to be used in the accreditation process. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Accreditation In Open And Distance Learning | en_US |
dc.subject | Delphi Technique | en_US |
dc.subject | Focus Group Interview | en_US |
dc.subject | Açık ve uzaktan öğrenme | en_US |
dc.subject | Uzaktan öğretim | en_US |
dc.subject | Program akreditasyon kuruluşları | en_US |
dc.subject | Kalite güvencesi | en_US |
dc.title | Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğrenme Programlarının
Akreditasyonu: Uygulamalar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri | en_US |
dc.title.alternative | Accreditation of Open and Distance Learning Programs in Turkey: Practices, Issues and Possible Solutions | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Turkish Online Journal of Distance Education | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 97 | en_US |
dc.identifier.endpage | 120 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Koçdar, Serpil | |