Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEkergil, Vedat
dc.contributor.authorErsoy, Figen Nezihe
dc.date.accessioned2019-10-18T19:26:19Z
dc.date.available2019-10-18T19:26:19Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1309-2448
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFek56WTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11454
dc.description.abstractMüşteri yaşam boyu değeri, uzun süredir birçok akademisyenin ve pazarlama yöneticisinin üzerinde durduğu bir kavramdır. Müşteri yaşam boyu değerinin temel amacı, işletme için müşterilerin önem derecelerini belirlemektir. İşletme hangi müşterisi için ne kadar yatırım yapmalı, hangi müşterisi için ne tür bir pazarlama stratejisini tercih etmeli ve hangi kampanyaları düzenlemeli gibi soruların cevabı müşterilerin yaşam boyu değerlerinin hesaplanmasıyla belirlenebilmektedir. Müşteri yaşam boyu değeri hesaplanması için birçok akademisyen çeşitli modeller öne sürmüşlerdir. Fakat hangi tip modellerin daha üstün sonuçlar verdiğine dair ilgili alan yazında bir sonuç bulunmamaktadır. Bu makalenin amacı, bazı modelleri inceleyerek, yapılan hesaplamalar sonucunda, aynı veri tabanı ve değişkenlerin kullanımıyla seçilen sektöre uygun görülen müşteriler arasında bir bölümleme yapmaktıren_US
dc.description.abstractCustomer lifetime value is a concept which many academics and in practice many marketing managers are working on for a long time. The main objective of the customer lifetime value is to determine the degree of importance of customers for the company. Answers of questions such as; how much the company should invest to which customer, what kind of marketing strategies should it prefer for which customer and which campaigns should it organize; can be determine by calculating the customer lifetime value. Many academics have proposed several models for the calculation of Customer lifetime value. But there is not any judgement in the literature about which types of models provide superior results. The purpose of this study is to create a cluster between customers with examining some of the models deemed suitable for the selected sector in the literature, result of the calculations, using the same database and variablesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleB2B/Endüstriyel Pazarlar İçin Anahtar Müşteri Yönetimine İlişkin Müşteri Yaşam Boyu Değerinin Hesaplanmasında Muhasebe ve Pazarlamanın Rolüen_US
dc.title.alternativeThe Role of Accounting and Marketıng in Calculating Customer Lifetime Value on Key Account Management in B2B/Industrial Marketsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage159en_US
dc.identifier.endpage180en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorEkergil, Vedat


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster