dc.contributor.author | Genç, Kumtepe Evrim | |
dc.contributor.author | Kaya, Sibel | |
dc.contributor.author | Kumtepe, Alper T. | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T19:26:21Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T19:26:21Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBeE1EWTBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/11465 | |
dc.description.abstract | Beyin gelişimi araştırmaları okul öncesi eğitimin çocukların bilişsel, sosyal-duyusal ve davranışsal gelişimi üzerinde uzun dönemli etkilerini ortaya koymaktadır. Bu çalışmanın amacı, anaokulunda sunulan fen etkinliklerinin ve çocukların anaokulundaki fen ve okuma becerilerinin ilköğretim üçüncü sınıftaki fen başarısına etkisini incelemektir. Çalışmada Ulusal Eğitim İstatistikleri Merkezi tarafından hazırlanan Okul Öncesi Uzun Dönem Araştırması-Anaokulu Sınıfı 1998-99 verileri kullanılarak bir yapısal eşitlik modeli geliştirilmiştir. Sonuçlar anaokulundaki zenginleştirilmiş fen deneyimlerinin ve okuma becerisinin ilköğretim üçüncü sınıftaki fen başarısı üzerine olumlu etkileri olduğunu ortaya koymuştur. Anaokulunda daha fazla fen etkinliklerine katılan öğrencilerin üçüncü sınıfta daha yüksek fen başarısı sergilediğini belirtmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Recent research on brain development suggests that early childhood education has longitudinal influences on children's cognitive, socioemotional, and behavioral outcomes. The purpose of the study was to determine the effects of kindergarten science activities and children's early science and reading performances on their elementary science achievement. A structural equation model was constructed utilizing data from the Early Childhood Longitudinal Study-Kindergarten Class of 1998-99 (ECLS-K), conducted by National Center for Educational Statistics. Results revealed positive effects of enriched science experiences and reading development in kindergarten on children's science achievement at third grade. Children who were more frequently involved in science activities in a richer science environment in kindergarten had higher levels of science achievement at third grade. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | The Effects of Kindergarten Experiences on Children’s Elementary Science Achievement | en_US |
dc.title.alternative | Okul Öncesi Deneyimlerin Çocukların İlköğretim Fen Başarısına Etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 978 | en_US |
dc.identifier.endpage | 987 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |