dc.contributor.author | Can, Aytekin | |
dc.contributor.author | Evecen, Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T19:26:24Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T19:26:24Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 2148-2942 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZek9ETTNOdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/11480 | |
dc.description.abstract | Anlatının olay, zaman, uzam ve kişilerini bir bütünlük halinde kurguya dönüştüren ve dolayısıyla da anlatının teknik ve estetik değerlerini belirleyen ana etmen seçilen bakış açısı ve anlatıcıdır. Belgesel sinemanın çoğunlukla diegesis yani anlatmaya dayalı yöntemi kullanması sebebiyle bakış açısı ve anlatıcı unsurları önem kazanmaktadır. Bu makalenin amacı, anlatı kuramı ışığında belgesel sinemanın bakış açısı ve anlatıcı kavramlarının"Grizzly Man" adlı belgesel film üzerinden açınımını sağlamaktır. Bundan hareketle çalışma, Gérard Genette'in anlatı çözümleme yönteminde geçen "kip" ve "ses" başlıkları altında gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen film çözümlemesinde yönetmenin başkasının çektiği görüntüleri kendi bakış açısıyla kurguladığı ve bu oluşturulan öykü üzerine anlatıcının kendi anlatımını gerçekleştirdiği saptanmıştır. Böylelikle her anlatının aynı zamanda başka bir anlatının öyküsü olabileceği, bunun için de bakış açısının ve anlatıcının önemi ortaya konmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Thenarration is the narrator who turns time, extention and persons into fiction, as a whole anshencethe major factor which determines the narration's tecnique and aesthetic values are the choosen point of view and narrator. Because of the usage of method of diegesis, which is based on narration, factors come into prominence. Intent of this article is to provide development of provision of the narrator and the point of view of documentary cinema in the light of narrative theory and through "Grizzly Man". From this point of view, study is realised under the titles of "Mode" and "Voice" in the Gerard Genette's method of analysis of narrative. In the film analysis, it is detected that footage when the director shoot another, he fictionalized from his point of view and upon this story, narrator's own narration is realised. There by that every narration can also be another narrative story and therefore the importance of the point of view and narrator is presented. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İletişim | en_US |
dc.title | Belgesel Filmde Anlatı-Anlatıcı İlişkisi: "Grızzly Man" Belgesel Fimi Örneği | en_US |
dc.title.alternative | Narrative-Narrator Relation at Documentary Film: the Example of"Grizzly Man" | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Selçuk İletişim | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 282 | en_US |
dc.identifier.endpage | 294 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |