Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan, Aytekin
dc.contributor.authorEvecen, Gökhan
dc.date.accessioned2019-10-18T19:26:24Z
dc.date.available2019-10-18T19:26:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2148-2942
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZek9ETTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11480
dc.description.abstractAnlatının olay, zaman, uzam ve kişilerini bir bütünlük halinde kurguya dönüştüren ve dolayısıyla da anlatının teknik ve estetik değerlerini belirleyen ana etmen seçilen bakış açısı ve anlatıcıdır. Belgesel sinemanın çoğunlukla diegesis yani anlatmaya dayalı yöntemi kullanması sebebiyle bakış açısı ve anlatıcı unsurları önem kazanmaktadır. Bu makalenin amacı, anlatı kuramı ışığında belgesel sinemanın bakış açısı ve anlatıcı kavramlarının"Grizzly Man" adlı belgesel film üzerinden açınımını sağlamaktır. Bundan hareketle çalışma, Gérard Genette'in anlatı çözümleme yönteminde geçen "kip" ve "ses" başlıkları altında gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen film çözümlemesinde yönetmenin başkasının çektiği görüntüleri kendi bakış açısıyla kurguladığı ve bu oluşturulan öykü üzerine anlatıcının kendi anlatımını gerçekleştirdiği saptanmıştır. Böylelikle her anlatının aynı zamanda başka bir anlatının öyküsü olabileceği, bunun için de bakış açısının ve anlatıcının önemi ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstractThenarration is the narrator who turns time, extention and persons into fiction, as a whole anshencethe major factor which determines the narration's tecnique and aesthetic values are the choosen point of view and narrator. Because of the usage of method of diegesis, which is based on narration, factors come into prominence. Intent of this article is to provide development of provision of the narrator and the point of view of documentary cinema in the light of narrative theory and through "Grizzly Man". From this point of view, study is realised under the titles of "Mode" and "Voice" in the Gerard Genette's method of analysis of narrative. In the film analysis, it is detected that footage when the director shoot another, he fictionalized from his point of view and upon this story, narrator's own narration is realised. There by that every narration can also be another narrative story and therefore the importance of the point of view and narrator is presented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleBelgesel Filmde Anlatı-Anlatıcı İlişkisi: "Grızzly Man" Belgesel Fimi Örneğien_US
dc.title.alternativeNarrative-Narrator Relation at Documentary Film: the Example of"Grizzly Man"en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSelçuk İletişimen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage282en_US
dc.identifier.endpage294en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster