Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnalan, Halit Turgay
dc.date.accessioned2019-10-18T19:26:24Z
dc.date.available2019-10-18T19:26:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZek1EVTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11482
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı geleneksel sanatlarımızdan minyatür'ün Grafik Tasarım dersinde kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin ve uygulamalarının belirlenmesi ve önerilerini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Grafik Tasarımı dersini alan Grafik Tasarımı III-B grubundaki 11 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan ve 7 sorudan oluşan açık uçlu anket formu kullanılmıştır. Araştırma bir hafta kuramsal üç hafta da uygulama olmak üzere 2016-2017 bahar döneminde 4 hafta sürmüştür. Verilerin dijital ortama aktarılmasının ardından araştırma verilerinin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler çerçevesinde öğretmen adaylarının görüşleri belirlenmiş ve yaptırılan uygulamalar değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmen adayları minyatür çalışmasının, araştırma yapma, özenli çalışma, bilgi kazandırma gibi olumlu tutumlar geliştirdiğini bu tür çalışmaların devam ettirilmesini belirtip gerekli bulmuşlar diğer yandan da çeşitli zorluklar yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlardan yola çıkılarak öğretmen yetiştiren programlarda geleneksel sanatlar dersi yer almalıdır, görsel sanatlar eğitiminde minyatür çalışmalarını ele alan kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapılmalıdır biçiminde öneriler sunulmuşturen_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the students’ views, practices and suggestions for using miniature from traditional arts in in graphic design course. The participants of this research were 11 students that took Graphic Design III-B. Open-ended questionnaire form that included 7 questions prepared by the researcher was used to collect the data. The study lasted totally 4 weeks – one-week theoretical course and three-week practice – in spring term in 2016-2017 academic year. The collected data was transferred to digital platform and was analyzed by using descriptive analysis method. In the end of the data analysis teacher candidates’ views were determined and practices were assessed. Results showed that teacher candidates developed a positive attitude related to doing research, attentive studying, gaining knowledge etc. with miniature practices. Besides, they stated that practices of these types were necessary and should continue. Results also indicated that they had some difficulties. Finally some suggestions were made according to resultsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleFıne Arts Educatıon Students’ Vıews About Usıng Mınıature From Tradıtıonal Arts in Graphıc Desıgn Courseen_US
dc.title.alternativeGüzel Sanatlar Eğitimi Öğrencilerinin Geleneksel Sanatlardan Minyatür’ün Grafik Tasarim Dersinde Kullanimina İlişkin Görüşleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.startpage1111en_US
dc.identifier.endpage1130en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster