Tüketiciyle Online (Çevrimiçi) Bağ Kurma ile Sadakat ve Yeniden Satın Alma Niyeti Arasındaki İlişki: Facebook Örneği
Özet
Bu çalışmanın amacı tüketiciyle online bağ kurma ile sadakat ve yeniden satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada kolayda örnekleme yöntemi uygulanmış olup, araştırmanın verileri Facebook kullanıcılarından elde edilmiştir. Çalışmada elde edilen 418 veri, SPSS 16.0 paket programı aracılığıyla tanımlayıcı istatistiksel analizler ve regresyon analiziyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre tüketiciyle online bağ kurma ile tüketici sadakati ve yeniden satın alma niyeti arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiş olup tüketiciyle online bağ kurma ile yeniden satın alma niyeti arasındaki ilişkide tüketici sadakatinin kısmi aracılık etkisinin olduğu ortaya konulmuştur The aim of this study is to examine the relationship between online consumer engagement and loyalty and repurchase intention. The research data were obtained from Facebook users by using convenience sampling method. A total of 418 data obtained in this study, were analyzed by means of SPSS 16.0 with descriptive statistical anaysis and regression analysis. The research findings showed that there is a significant relationship between online consumer engagement and consumer loyalty and repurchase intention while consumer loyalty has a mediating effect on the association between online consumer engagement and repurchase intention
Kaynak
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları DergisiCilt
6Sayı
1Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNME5qSTVPUT09https://hdl.handle.net/11421/11507
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [195]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]