Açık ve Uzaktan Öğrenmede Sorularla Zenginleştirilmiş Etkileşimli Video Kullanımı
Özet
Bu çalışmanın amacı, uzaktan öğrenenlere yönelik geliştirilen sorularla zenginleştirilmiş etkileşimli videoların kullanımına ilişkin öğrenenlerin görüşlerinin alınması ve bu görüşlere bağlı olarak kullanılabilirlik, öğrenen memnuniyeti ve gereklilik düzeylerinin araştırılmasıdır. Araştırma kesitsel tarama çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmada 2393 öğrenenden anketle nicel veriler toplanmıştır. Bunun yanı sıra, öğrenme analitikleri, video altlarına eklenen puanlamalar ve hata bildirim verileri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğrenenler sorularla zenginleştirilmiş etkileşimli videoları kolay kullanılabilir ve faydalı bulduklarını belirterek bu videoların etkili, verimli ve çekici öğrenme deneyimi yaşamalarına katkıda bulunduğunu söylemişlerdir. Ayrıca, araştırmada öğrenenlerin sorularla zenginleştirilmiş etkileşimli videoları kullanma konusunda memnuniyet düzeyleri yüksek bulunmuş olup, öğrenenler bu tür videoların yaygınlaştırılmasını istemektedirler. The aim of this study is to determine opinions of learners regarding question embedded interactive videos that have been developed for distance learners and accordingly identify usability, learner satisfaction and necessity levels of these videos. The study was designed as cross-sectional survey design. Quantitative data were gathered via a questionnaire from 2393 learners. In addition, learning analytics, ratings and mistake reporting data were used. Quantitative data were analyzed by using descriptive statistics. As a result, learners indicated that they found these videos easy to use and useful, and that these videos contributed to have effective, efficient and attractive learning experiences. In addition, learner satisfaction was found to be high and learners demanded these videos to become widespread.
Kaynak
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
18Sayı
2Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnd016Z3dNQT09https://hdl.handle.net/11421/11618