Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKoçdar, Serpil
dc.contributor.authorKaradağ, Nejdet
dc.contributor.authorŞahin, Murat Doğan
dc.contributor.authorKaradeniz, Abdükadir
dc.date.accessioned2019-10-18T19:26:55Z
dc.date.available2019-10-18T19:26:55Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNNU1URTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11619
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkiye'de yükseköğretimde uzaktan eğitim bağlamında, çoktan seçmeli soruların güçlük ve ayırt edicilik değerlerinin soru türlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek ve öğrencilerin soru türlerine ilişkin görüşlerini almaktır. Karma olarak desenlenen araştırmada hem nicel hem nitel veriler toplanmıştır. Nicel veriler için 905 soru üzerinde çalışılmış ve madde analizi raporlarından yararlanılmıştır. Nitel veriler ise öğrencilerin soruların güçlük değerlerine ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla 20 uzaktan öğrenciyle yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmelerle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada soruların olumlu soru kipindeki sorular, olumsuz soru kipindeki sorular, cevabı işlem gerektiren sorular ve K Tipi sorular olmak üzere 4 türde olduğu saptanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre olumlu ve olumsuz soru kipindeki sorularla cevabı işlem gerektiren soruların madde güçlükleri arasında istatistiksel olarak manidar bir fark bulunurken, soruların ayırt edicilik değerleri arasında manidar bir fark bulunmamıştır. Öğrencilerin soruların güçlük değerlerine ilişkin görüşleri ve tercihlerinin farklılaştığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine whether difficulty and discrimination indices of multiple choice questions differ according to item types in Turkey in higher education in a distance education setting and to identify the opinions of students on item types. In this mixed study, both quantitative and qualitative data were collected. Quantitative data were collected from Item Analysis reports including 905 items whereas qualitative data were collected from 20 students via semi-structured interviews to reveal the opinions of students on difficulty levels of questions. It was identified that items were in 4 types which were positive, negative, problem-based and K-Type questions. As a result, there is a significant difference between the difficulty indices of positive questions and problem-based questions as well as negative questions and problem-based questions. On the other hand, no significant difference was found between the discrimination indices. In addition, it was found that opinions of students on the difficulty levels of questions showed variety.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleUzaktan Eğitimde Çoktan Seçmeli Soruların Güçlük ve Ayırt Edicilik Değerlerinin Soru Türlerine Göre İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining Difficulty and Discrimination Indices of Multiple Choice Questions according to Item Types in Distance Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Uzaktan Öğretim Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage168en_US
dc.identifier.endpage184en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKoçdar, Serpil


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record