Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKatırcı, Hakan
dc.contributor.authorOyman, Mine
dc.date.accessioned2019-10-19T11:17:28Z
dc.date.available2019-10-19T11:17:28Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1307-6477
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNeE9ERTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/11681
dc.description.abstractGünümüz spor dünyasında spor yöneticilerinin en önemli görevlerinden biri spor tüketicilerinin beklentilerini karşılayarak tüketici tatmini oluşturmaktır. Yapılan çalışmalar tatminin çok boyutlu bir kavram olduğunu göstermektedir. Bu araştırma, spor merkezlerinde hizmet kalitesini ve tüketici tatminini etkileyen faktörleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma, Eskişehir ilinde yedi spor merkezine üye yüz dokuz (N= 109) birey ile gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar tüketici tatmininin çok boyutlu yapısını desteklemekte ve spor merkezlerinde atmosfer, uzman personel, temizlik, diğer personel ve ulaşılabilirlik olmak üzere beş faktörün tüketici tatminini etkilediğini göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Hizmet kalitesi, Tüketici tatmini, Spor merkezien_US
dc.description.abstractMeeting the demands of customer satisfaction is the one of the important tasks facing sport managers today. Researches have shown that satisfaction is a multi-dimensional concept. The aim of this study was to develop and standardize a scale for fitness centers which is measuring service quality and customer satisfaction, based on a sample of Turk population. Research was applied based on a sample of two hundred (N= 109) individuals, who were members of seven fitness centers in Eskişehir, Turkey. The results supported the multidimensionality of the concept of customer satisfaction and revealed the existence of five factors: atmosphere/access, communication, hygiene, cleanliness, facilities and personal.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.titleSpor merkezlerinde tüketici tatmini ve sadakaten_US
dc.title.alternativeCustomer satisfaction and loyalty in sport centersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNiğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage90en_US
dc.identifier.endpage100en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorEr, Fikret


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster