dc.contributor.author | Topbaş, Seyhun | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T14:02:30Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T14:02:30Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.issn | 1300-4433 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpVeU16WTI= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/12235 | |
dc.description.abstract | Ana dilin kazanılması sürecinde sesbilgisi sisteminin gelişimi ve klinik değerlendirilmesi büyük önem taşır. Bu çalışmada, sesletim ve sesbilgisi bozukluğu olan çocukları tarama, ayırıcı tanı koyma amaçlı geliştirilen "Türkçe Sesletim-Sesbilgisi Testi’nin" geçerlik, güvenirlik ve standardizasyon sonuçlarına yer verilmiştir. Çalışma 2-8 yaşları arasında 665 normal gelişim gösteren çocuk ile 70 sesletim-sesbilgisi sorunlu çocuk üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguları, testin geçerlik ve güvenirliği oldukça yüksek bir test olarak, gelişimi temel alan araştırmalarda ve sesletim-sesbilgisi sorunu olan çocukların taranmasında, ayırıcı tanı konmasında kullanılabilir olduğunu ortaya koymaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | Phonological acquisition is an important area in language development. This paper reports the validity, reliability and standardization results of Turkish Articulation and Phonology Test, developed to identify and diagnose children who have articulation and phonological disorders. The participants of the study included 665 typically developing and 70 phonologically disordered children who were between 2-8 years. The results demonstrated that SST is a highly reliable and valid test for use with typically developing and articulation-phonologically disordered population. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Psikoloji | en_US |
dc.title | Türkçe Sesletim-Sesbilgisi Testi: Geçerlik-Güvenirlik ve Standardizasyon Çalışması | en_US |
dc.title.alternative | Turkish Articulation and Phonology Test (Sst): Validity, Reliability and Standardization | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Türk Psikoloji Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Dil ve Konuşma Bozuklukları Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi | en_US |
dc.identifier.volume | 21 | en_US |
dc.identifier.issue | 58 | en_US |
dc.identifier.startpage | 39 | en_US |
dc.identifier.endpage | 58 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |