Türkiye'de Uzaktan Öğretim Sistemi: Açık Öğretim Öğrencileri Üzerine Sosyolojik Bir İnceleme
Özet
Bu çalışma Türkiye 'de açık öğretim sistemi içerisinde eğitim ve öğretim gören öğrencilerin sosyal ve ekonomik profillerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Türkiye'de uzaktan eğitim açık öğretim adı altında Anadolu Üniversitesi bünyesinde 1982 yılından beri yürütülmektedir. 2005 yılı itibariyle büyük bir bölümü yurt içinde olmak üzere KKTC ve Avrupa ülkelerinde açık öğretim sistemine dahil olan öğrenci sayısı bir milyona yaklaşmıştır. Bu oldukça büyük bir rakamdır. Bu sayısal büyüklük, Türkiye'de eğitim sistemi içerisinde önemli bir yer oluşturan açık öğretim öğrencilerinin sosyal ve ekonomik profillerinin belirlenmesi gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Sosyolojik açıdan açık öğretim öğrencilerinin hangi gelir grubunda^ geldikleri, medeni durumları, cinsiyet ve yaş dağılımları, ağırlıklı olarak kırsal ya da kentsel kökenli mi oldukları, istihdam durumları, neden açık öğretimi tercih ettikleri ve Türkiye'de eğitim sisteminin işleyişi hakkında neler düşündüklerinin belirlenmesi Türkiye'de "açık öğretim gerçeğinin" daha iyi anlaşılmasına katkıda bulunacaktır. This paper examines social and economic profiles of students who are enrolled in open education in Turkey. In Turkey, open education system was firstly introduced by Anadolu University in 1982. As of 2005, numbers of students who are currently registered in open education in Turkey, Northern Republic of Cyprus and Europe approached one million. The most of these students presently reside in Turkey. Since the number of students in open education increases rapidly in Turkey, it sociologically becomes necessary to look at social and economic characteristics of those students who study in open education. Thus, it is important to understand those students' level of income, gender formation, rural-urban origins, age groups, type of employment, preferences for open education and opinions about the education system in Turkey. This paper aims to fill this void and understand the world of students in open education in Turkey.
Kaynak
Sosyoloji Araştırmaları DergisiCilt
10Sayı
2Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpBek5EZzQ=https://hdl.handle.net/11421/14142