dc.contributor.author | Aşkın, Deniz | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T16:03:28Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T16:03:28Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 2147-1185 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRMU5UZzJOZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14150 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Osmanlı Devleti'nin son dönemlerindeki klasik medrese eğitim sistemini ve Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk yıllarında oluşan ulusal eğitim politikasını analiz etmektedir. Osmanlı Devleti'nde uzun yıllar devlet kadrosunun yetiştirildiği medreseler, Kanuni Sultan Süleyman döneminden sonra siyasi belirsizliklere bağlı olarak toplum ve siyaset üzerindeki eski gücünü ve etkisini yitirmeye başladı. II. Meşrutiyet dönemine gelindiğinde ise, gerek siyaset sahnesinde gerekse de medrese içinde geliştirilen bir takım ıslahat programları ile bir yenilenme sürecine giren medreseler, tekrar eski gücünü ve önemini elde etmeye çalıştı. Ancak bu tarihsel süreç içinde dünya siyasetinde gelişen ulus-devlet ve milliyetçilik söylemleri, kurulan yeni Türkiye Cumhuriyeti'nin eğitim politikasını önemli oranda etkiledi. Buna bağlı olarak cumhuriyetin eğitim felsefesi, milli duygulara hitap eden ve onun kurumsal olarak ihtiyaç duyduğu vatandaşın eğitilmesini hedef edinen temel ilkeler ile şekillendi | en_US |
dc.description.abstract | This study analyzes the classical madrasah education system in the late periods of the Ottoman Empire and the national education policy refers to the first years of the Republic of Turkey. Madrasah as an institution where the admin staffs of the Ottoman Empire were educated for a long time, began losing its earlier power and impact on the society and the politics after the era of Suleiman the Magnificent, based on political instability. But along with the II. Constitutional (II. Meşrutiyet) period, madrasah entering a renewal process with some innovation programs in political arena as inside the madrasah, strived to gain its earlier importance and power again. However, within historical process, expressions about the nation-state and nationalism developed in the world policy affected the institution of education of The Republic of Turkey, newly-established. Accordingly, thought of the republic's education took form with the basic principles aiming to educate the citizens needed by the nation-state institutionally and address to the national feelings | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler Tarihi | en_US |
dc.title | Osmanlı Devleti’nin Son Dönemlerinde Medrese Eğitim Sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti’nin İlk Yıllarında Eğitimin Konjonktürel Boyutu | en_US |
dc.title.alternative | Madrasah Education System in the Late Periods of the Ottoman Empire and The Cyclical Context of the Education in the Early Years of the Republic of Turkey | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 977 | en_US |
dc.identifier.endpage | 995 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |