Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAşkın, Deniz
dc.date.accessioned2019-10-19T16:03:28Z
dc.date.available2019-10-19T16:03:28Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRMU5UZzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14150
dc.description.abstractBu çalışma Osmanlı Devleti'nin son dönemlerindeki klasik medrese eğitim sistemini ve Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk yıllarında oluşan ulusal eğitim politikasını analiz etmektedir. Osmanlı Devleti'nde uzun yıllar devlet kadrosunun yetiştirildiği medreseler, Kanuni Sultan Süleyman döneminden sonra siyasi belirsizliklere bağlı olarak toplum ve siyaset üzerindeki eski gücünü ve etkisini yitirmeye başladı. II. Meşrutiyet dönemine gelindiğinde ise, gerek siyaset sahnesinde gerekse de medrese içinde geliştirilen bir takım ıslahat programları ile bir yenilenme sürecine giren medreseler, tekrar eski gücünü ve önemini elde etmeye çalıştı. Ancak bu tarihsel süreç içinde dünya siyasetinde gelişen ulus-devlet ve milliyetçilik söylemleri, kurulan yeni Türkiye Cumhuriyeti'nin eğitim politikasını önemli oranda etkiledi. Buna bağlı olarak cumhuriyetin eğitim felsefesi, milli duygulara hitap eden ve onun kurumsal olarak ihtiyaç duyduğu vatandaşın eğitilmesini hedef edinen temel ilkeler ile şekillendien_US
dc.description.abstractThis study analyzes the classical madrasah education system in the late periods of the Ottoman Empire and the national education policy refers to the first years of the Republic of Turkey. Madrasah as an institution where the admin staffs of the Ottoman Empire were educated for a long time, began losing its earlier power and impact on the society and the politics after the era of Suleiman the Magnificent, based on political instability. But along with the II. Constitutional (II. Meşrutiyet) period, madrasah entering a renewal process with some innovation programs in political arena as inside the madrasah, strived to gain its earlier importance and power again. However, within historical process, expressions about the nation-state and nationalism developed in the world policy affected the institution of education of The Republic of Turkey, newly-established. Accordingly, thought of the republic's education took form with the basic principles aiming to educate the citizens needed by the nation-state institutionally and address to the national feelingsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleOsmanlı Devleti’nin Son Dönemlerinde Medrese Eğitim Sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti’nin İlk Yıllarında Eğitimin Konjonktürel Boyutuen_US
dc.title.alternativeMadrasah Education System in the Late Periods of the Ottoman Empire and The Cyclical Context of the Education in the Early Years of the Republic of Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage977en_US
dc.identifier.endpage995en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster