dc.contributor.author | Akbulut, Yavuz | |
dc.date.accessioned | 2019-10-19T17:27:59Z | |
dc.date.available | 2019-10-19T17:27:59Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpjMk1qQXc= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/14724 | |
dc.description.abstract | İkinci dil kazanımının bilişsel performansa olumsuz etik ettiğine yönelik inançlar savunucuların ve karşı çıkanların fikirlerinden yararlanılarak sorgulanmıştır. Kazanılan farklı dillerde yaşanan farklı deneyimlerin getirdiği avantajlar, ayrıca dillerin farklı işlevleri nedeni ile tek dilli ve çift dilli çocuklarda gelişimin farklı olduğunu öne sürmek kabul edilebilir görünmektedir. Çift dilliliğin bilişsel gelişimi etkilediğini savunan çalışmalar dil ve biliş kavramlarının birbirlerinden bağımsız değil, birbirleri ile ilişkili olduğu sonucuna yönelmektedir. Ancak çift dilliliğin tek başına bir bağımsız değişken olarak algılanması ve çok yönlü bir olgu oluşunun göz ardı edilmesi, araştırma paradigmasında hala rastlanan bir problemdir. Bu nedenle çift dilliliğin etkileri üzerine odaklanabilmek için, çift dilli çocukların eşsiz olan özelliklerinin dikkate alınması, gerçekleştirilen görevlerin özelliklerinin incelenmesi ve bu görevlerle incelenen yapılar arasındaki ilişkilerin açığa çıkarılması gerekmektedir. Son olarak, çift dilli çocukların bir dili öğrenme ortamında elde ettikleri deneyimleri başka bir dil öğrenme ortamına aktarma yetileri bir avantaj olarak ele alınmış, tek dilli çocukların aynı görevleri sadece tek bir dil ortamında yerine getirmeleri nedeniyle daha dezavantajlı olabilecekleri tartışılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The belief that learning a second language (L2) poses challenges to cognitive performance in early childhood is questioned along with the ideas of proponents and opponents. It is regarded colorable to claim that development in bilinguals and monolinguals can be different because of the functions or advantages of specific experiences in each language. Studies maintaining that bilingualism influences cognitive development in early childhood lead one to the conclusion that language and cognition are interdependent rather than independent issues. Nevertheless, bilingualism has been treated as a single discrete independent variable ignoring that it is a multidimensional notion, which seems to remain a problem in the experimental paradigm of research. Thus, to scrutinize on the influences of bilingualism, it is considered crucial to take into consideration the unique features of participants, tasks and the relationships of those tasks to the constructs in question. Finally, bilingual children's ability to transfer their decontextualized skills and knowledge from one language to another is regarded as an advantage while children in monolingual contexts are only able to carry out the very same tasks only in one language. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Bilingual Acquisition and Cognitive Development in Early Childhood: Challenges to the Research Paradigm | en_US |
dc.title.alternative | Erken çocuklukta Çift Dilliliğin Kazanımı ve Bilişsel Gelişim: Araştırma Paradigmasındaki Problemler | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 422 | en_US |
dc.identifier.endpage | 429 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Akbulut, Yavuz | |