Faculty Point of View on Faculty Development
Özet
Bu çalışma Anadolu Üniversitesi'nde çalışan öğretim üyelerinin akademik personeli geliştirmeye yönelik çalışmalara ilişkin görüş ve önerilerini almak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, öğretim üyelerinin ait oldukları gruptan bağımsız olarak en önemli geliştirme faaliyetini öğretmenlik becerileri ve teknoloji kullanımı olarak belirlediklerini göstermiştir. Öğretim üyeleri, akademik personeli geliştirme etkinliklerinin başarı olması için alan uzmanlarınca hazırlanan programların gerekli olduğunu, maddi ödül ya da sertifikanın bu tür etkinliklere katılmada kendilerince önemsiz olduğunu belirtmişlerdir. Etkinliklerin öğretim süreci olarak çalışma grupları tarzında yapılması ve kendi üniversitelerinden alan uzmanlarınca yürütülmesi de öğretim üyelerinin görüşleri arasındadır. Öğretim üyeleri etkinliklerin dönem içerisinde, akademik unvana bakılmaksızın tüm öğretim üyelerini kapsamasını ve akademik personeli geliştirme çalışmalarının bir merkez çatısı altında örgütlenmesini önermişlerdir. This study was carried out to find out how faculty viewed the faculty development and what their choices and recommendations in a faculty development would be. The findings revealed that the faculty found the most important component of a faculty development should be effective teaching skills and technology use. As for an efficient faculty development, the faculty preferred subject experts to give courses in such a program and stated that any kind of monetary reward or certification would not effect their interest. The choice of the faculty about the delivery of the courses in such a program was stated as workshops.Faculty chose the faculty development activities to cover all faculty regardless of academic rank; and the activities to take place during the term not in the holiday periods. As for the recommendations, faculty suggested that all faculty development activities should be organized through a faculty development centre.
Kaynak
Hacettepe Üniversitesi Eğitim FakültesiSayı
24Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBME5qWT0=https://hdl.handle.net/11421/14725
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [108]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]